اجرای محدودیت‌های کرونایی در کشورهای جهان

مردم در کشور چین با چالش‌های زیاد و وحشتناکی رو به رو هستند، زیرا این کشور محدودیت‌های شدیدی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر دنیا، متخصصان پیش بینی کرده‌اند که به زودی موج جدیدی از بیماری بسیاری از کشورها را درگیر خواهد کرد. از زمان آغاز شیوع ویروس کووید -۱۹ چندین کشور قرنطینه، محدودیت‌ها و دستورالعمل‌هایی به منظور مهار شیوع ویروس و حفظ سلامتی اقشار آسیب‌پذیر وضع کرده‌اند. علاوه بر این، فرآیند واکسیناسیون در سراسر دنیا در حال انجام است و بعضی از کشورها تزریق دز تقویت کننده را برای افراد آسیب‌پذیر آغاز کرده‌اند.

شاخص سختگیری محدودیت‌های کرونایی چیست؟

شاخص سختگیری محدودیت‌های کرونایی یک نمره کل یا معیار ترکیبی است که بر اساس ۹ شاخص مانند تعطیلی مدارس، دور کاری، لغو رویدادهای عمومی، محدودیت در تجمعات عمومی و ممنوعیت سفر محاسبه می‌شود و مقیاس آن از صفر تا ۱۰۰ متغیر است، شاخص ۱۰۰ به معنای سخت‌گیرانه‌ترین قوانین و مقررات است. برای نمونه، شاخص سختگیری در کشور هند در حال حاضر ۴۵.۸۵ است؛ در حالی که این شخاص برای کشور چین ۷۶.۳۹ است و درکشورهای ایالات متحده آمریکا، برزیل، ژاپن و بریتانیا تقریباً بین ۴۰ تا ۵۰ است. در ادامه به بررسی شاخص سختگیری در بعضی از کشورهای دنیا می‌پردازیم:

سختگیرانه‌ترین قوانین کرونایی در چین

مردم در کشور چین با چالش‌های زیاد و وحشتناکی رو به رو هستند، زیرا این کشور محدودیت‌های شدیدی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال می‌کند. با توجه به آخرین دستورالعمل‌ها، هر فردی که بدون هدف خاصی در خیابان‌های این کشور حضور داشته باشد، ممکن است ۱۰ روز بازداشت شود یا مجبور شود پنج هزار روپیه جریمه پرداخت کند. شهروندان می‌توانند فقط به قصد مراجعه به پزشک یا انجام آزمایش خانه‌های خود را ترک کنند؛ افرادی که قوانین جدید وضع شده را رعایت نکنند یا بازداشت می‌شوند باید جریمه نقدی پرداخت کنند.

ضرورت داشتن مجوز کووید -۱۹ در ایتالیا

حتی پیش از شیوع کرونا امیکرون نیز ایتالیا محدودیت‌هایی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال کرده بود. با توجه به قوانین جدید، همه افرادی که در بخش‌های خصوصی و دولتی کار می‌کنند باید مجوز کووید -۱۹ صادر شده توسط دولت را همراه خود داشته باشند؛ این مجوز یک کد QR دارد که نشان می‌دهد فرد واکسینه شده است، اخیراً از بیماری کووید -۱۹ بهبود یافته است یا آزمایش کرونای وی منفی است یا خیر. افرادی که از قانون جدید پیروی نکنند باید تا ۱۵۰۰ یورو جریمه پرداخت کنند، این اتفاق باعث شد اعتراضات گسترده‌ای در اکتبر سال ۲۰۲۱ در سراسر کشور آغاز شود.

تعطیلی رستوران‌ها در اتریش

پیش از شناسایی گونه امیکرون ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در کشورهای اروپایی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده بود. اتریش یکی از کشورهایی بود که اقدامات سختگیرانه‌ای را برای مهار شیوع ویروس کرونا اعمال کرد. در ماه نوامبر چهارمین دوره قرنطینه در این کشور آغاز شد، به‌طوری که همه رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها و اماکن ورزشی تعطیل شدند، این اتفاق باعث افزایش اعتراضات مردم در این کشور شد.

ممنوعیت خروج از منزل افراد بالای ۶۵ سال در صربستان

صربستان نیز جز کشورهایی بود که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا سخت‌ترین محدودیت‌ها و قوانین را اعمال کرده است. به طوری که افراد بالای ۶۵ سال فقط یک بار در هفته و صبح زود اجازه دارند منزل را به قصد خرید مواد غذایی ترک کنند. افراد به هیچ وجه اجازه ندارند حیوانات خانگی خود را برای پیاده روی از منزل خارج کنند.

کد خبر 546124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.