آتش نشانی پره سر نیازمند تجهیزات است

رئیس شورای اسلامی شهر پره‌سر گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر نیازمند تجهیزات و خودروی نردبان برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه است.

رسول شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پره‌سر با ۹ نیروی انسانی و دو خودرو اطفای حریق در یک ایستگاه به شهروندان خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از جنگل‌های هیرکانی و منابع طبیعی در پره‌سر واقع شده است، لذا بسیاری از عملیات اطفای حریق آتش‌نشانان در خارج از محدوده شهری و در روستاهای بخش پره‌سر انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر پره‌سر با بیان اینکه در عملیات‌های اطفای حریق جنگل، شلنگ‌های آب آتش‌نشانان سوخته و از بین رفته است، تصریح کرد: گاهی اوقات به طور همزمان چند حادثه آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و محدود شهری اتفاق می‌افتد و خدمات‌رسانی و اطفای حریق توسط واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پره‌سر با دشواری انجام می‌شود، از این رو با توجه به گستردگی جنگل و کوهستانی بودن منطقه و وقوع حوادث متعدد آتش‌سوزی، برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و روستاییان باید حداقل دو ایستگاه آتش‌نشانی با نیرو، تجهیزات و ماشین‌آلات اطفای حریق در شهر و نزدیک روستاها توسط مسئولان شهرستان پیگیری و احداث شود.

وی کمبود تجهیزات، لوازم آتش‌نشانی و خودروی اطفای حریق را یکی از مشکلات مهم واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پره‌سر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای اطفای حریق این شهر فرسوده شده و واحد آتش نشانی به شدت نیازمند داشتن حداقل یک خودروی نردبان‌دار برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه است و شهرداری به لحاظ مالی توانایی خرید آن را ندارد، در این راستا از مسئولان استانی انتظار می‌رود به شهرداری کمک کنند.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 545999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.