بیرمنگام؛ شهر بریتانیایی همیشه در خواب

بیرمنگام، شهری واقع در شهرستان متروپلین در ناحیه میدلند غربی انگلستان یکی از جوان‌ترین شهرهای بریتانیا به حساب می‌آید که البته وضعیت زندگی در آن تقریبا از آغاز پیدایش تا به امروز بی‌تغییر باقی مانده و به همین دلیل به شهر همیشه در خواب شهرت گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا پیش از زمانی که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، بیرمنگام جوان‌ترین شهر قاره به حساب می‌آمد چرا که حدود ۴۰ درصد جمعیت آن را افراد زیر ۲۵ سال تشکیل می‌داد. علاوه بر این، بیرمنگام پس از لندن دومین شهر پرجمعیت بریتانیا محسوب می‌شود ضمن اینکه تعداد کانال‌های آن بیشتر از ونیز ایتالیا، تعداد درختان شهر بیش از پاریس فرانسه و فضاهای سبز آن نیز بیشتر از سایر شهرهای اطراف است. دومین شهر پرجمعیت بریتانیا میزبان انقلاب صنعتی است و جالب اینکه "کدبری" به عنوان مشهورترین کارخانه شکلات‌سازی انگلستان نیز در بیرمنگام قرار دارد. جان رونالد روئل تالکین از ‏ نویسندگان، شاعران، زبان‌شناسان و استادهای دانشگاه پرآوازه بریتانیایی بود که مضمون بسیاری از کتاب‌های خود را با الهام از طبیعت شهر و پارک‌های محلی آن می‌گرفت. از دیگر ویژگی‌های بیرمنگام که آن را از سایر شهرهای انگلستان متمایز کرده است می‌توان به جایگاه دوم آن در زمینه کارآفرینی اشاره کرد ضمن اینکه ۴۶ درصد جمعیت شهر را افرادی از اقوام با اقلیت‌های مختلف تشکیل داده است.

با وجود همه این قابلیت‌ها که به ندرت در کنار هم در سایر شهرهای بریتانیا و جهان مشاهده می‌شود، بیرمنگام یکی از بی جنب و جوش‌ترین نقاط بریتانیا به شمار می‌رود که در آن طراحی‌های شهری و همچنین پویایی به میزان بسیار کم در معرض تحول قرار می‌گیرد. در واقع، بسیاری از جمعیت شهر که بین ۱۵ تا ۲۵ سال هستند، بیرمنگام را شهری مرده تصور می‌کنند که چیزی برای انجام فعالیت، پویایی و سرزندگی در آن وجود ندارد و غم و کسالت سراسر آن را فرا گرفته است. البته بسیاری از منتقدان نیز "مرده بودن بیرمنگام" را رد و استدلال می‌کنند که جوانان شهر باید شور را به مناطق بازگردانند چرا که شهر از قابلیت‌هایی برخوردار است که همتای آن در سراسر دنیا به طور همزمان وجود ندارد.

اما خبر خوش این است که مدیران اخیراً از ایجاد شبکه‌های حمل و نقل پرسرعت راه‌آهن تحت عناوین HS۲، HSBC و چند نمونه مشابه دیگر خبر داده‌اند که قرار است مسافران را بین شهرهای لندن و بیرمنگام به مقصد برساند. البته از نظر بسیاری از جوانان شهر این اتفاق تغییری در کیفیت زندگی آنان به وجود نمی‌آورد چرا که روزمرگی‌های کسل کننده ساکنان را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. علاوه بر این، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در این زمینه، هزینه بلیط این وسیله‌های نقلیه عمومی جدید به حدی بالا خواهد بود که بسیاری از ساکنان شهر توان پرداخت آن و سوار شدن بر قطارهای تندرو جدید را نخواهند داشت.

بیرمنگام؛ شهر بریتانیایی همیشه در خواب

تغییرات فرهنگی

ساکنان بیرمنگام که جمعیتی جوان به شمار می‌روند به محیط‌هایی برای زندگی و رفت و آمد نیاز دارند تا بتوانند ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را در آن پیاده کنند. آن‌ها کمبود سرمایه‌گذارانی را در شهر احساس می‌کنند که می‌توانند کیفیت زندگی را به شیوه‌های متفاوت با امروز و گذشته بهبود ببخشند و فرصت‌های بی‌شماری را برای افزایش فعالیت مردم و پیوند آن‌ها با سایر نقاط دنیا فراهم آورند. مدیران شهر باید زمینه جذب بیگانگان و گردشگران به بیرمنگام را تأمین کنند تا از این طریق به افزایش برقراری تعامل میان ساکنان شهر و مردمی با فرهنگ‌های متفاوت از سراسر دنیا کمک کنند که این امر به سهم خود می‌تواند در افزایش نشاط شهروندی و پایان دادن به وضعیت "مردگی" آن نقش مهمی ایفا کند. علاوه بر این، ورود افرادی با فرهنگ‌های متفاوت می‌تواند به افزایش ارائه نوآوری‌ها، جنبش‌های اجتماعی جدید، تدابیر و حتی احداث سازه‌های مدرن منجر شود که پیامدهای مثبت هر یک از این اتفاقات نیز بسیار مشهود است.

بسیاری از مدیران جوان‌ترین شهر بریتانیا مدعی شده‌اند که در حال توسعه کارگاه‌های آموزشی متعدد هستند تا از طریق، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و افزایش پویایی اجتماعی را به علاقه‌مندان بیاموزند ضمن اینکه رویکردهای احتمالی برای بهبود وضعیت بیرمنگام در آینده را نیز در همین جلسات مورد بحث و تعامل قرار خواهند داد.

بیرمنگام؛ شهر بریتانیایی همیشه در خواب

مذاکره در مورد فرار استعدادهای درخشان از بیرمنگام

تاکنون اینکه چرا بسیاری از استعدادهای درخشان بیرمنگام شهر را ترک می‌کنند و اغلب باقی عمر خود را در لندن، پایتخت بریتانیا به سر می‌برند بارها و بارها مورد بحث قرار گرفته شده است. بسیاری از افراد با استعداد شهر به لندن یا سایر نقاط دنیا مهاجرت می‌کنند تا به رویاهای خود در آنجا دست یابند حال آنکه بسیاری نیز در بیرمنگام می‌مانند اما از آنجا که رسیدن به رویاهای خود در آنجا را محال تصور می‌کنند، دست از فکر کردن به آن‌ها در باقی عمر خود می‌کشند.

گروهی از محققان شهر یک نظرسنجی گسترده انجام دادند و از هزاران فرد بیرمنگامی ساکن شهر و سایر نقاط دنیا خواستند نظر خود را در مورد انتقال نهادها و مؤسسات آموزشی مهم شهر به لندن ابراز کنند و جالب اینکه تقریباً همه افراد پاسخ دادند: "لطفاً در بیرمنگام بمانید و برای آبادانی هر چه بیشتر آن بکوشید چرا که شهر به استعدادهای درخشان جهت بهبود وضعیت کنونی نیاز دارد و گریز استعدادها تنها به مردن بیشتر آن منجر می‌شود." پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی ادعا کرده بودند که مردم می‌توانند با تلاش‌های خود نشاط را برای بیرمنگام به ارمغان آورند ضمن اینکه فرار استعدادها از آن را عامل مهمی در وضعیت کنونی آن سهیم می‌دانستند.

بیرمنگام؛ شهر بریتانیایی همیشه در خواب

کد خبر 545981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.