۹۵ درصد شهر اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب/ ایجاد شبکه فاضلاب در نقاط حاشیه‌نشین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: ۹۵ درصد شهر اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته است، اما در حال حاضر با فرسودگی شبکه مواجه هستیم. البته در مقطعی با استفاده از ظرفیت فاینانس چین برای اصلاح شبکه اقدام شده که با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم امینی امروز _یکشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: از دوره‌های گذشته این تعامل میان شرکت آبفا و شورای اسلامی شهر وجود داشته که نتیجه آن حل بسیاری از مشکلات شهر در حوزه ارائه خدمات استراتژیک آب بوده است.

وی با بیان اینکه ما تعامل با شهرداری را در آبفا نهادینه کرده‌ایم، افزود: در حوزه خدمات و عمران شهری ارتباط مناسبی بین دو مجموعه وجود دارد که اثرات بسیاری در مدیریت شهر داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به وضعیت توزیع آب شرب گفت: در حال حاضر چهار میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در سراسر استان تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند. ۴۰ شهر و ۵۶۹ روستا که شامل ۵۲۸ هزار نفر جمعیت است تحت پوشش آب زاینده‌رود نیستند و سایر مردم استان از آب زاینده‌رود استفاده می‌کنند، بنابراین چهار میلیون و ۳۲۹ هزار نفر جمعیت با سرانه ۱۳.۵ متر مکعب آب، تحت پوشش حوضه زاینده‌رود و دچار مشکل در تأمین آب هستند.

امینی با بیان اینکه ۸۹ درصد جمعیت استان اصفهان وابسته به آب زاینده‌رود هستند، تصریح کرد: از سال ۸۶ لزوم بهره‌برداری از سامانه دوم آب‌رسانی احساس شد که تاکنون تکمیل و بهره‌برداری نشده است. در این سال‌ها مردم به علت ناتمام ماندن این سامانه دچار آسیب شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان تنها کلانشهری است که شبکه فاضلاب در نقاط حاشیه‌نشین آن ایجاد شده است، ادامه داد: بر اثر افت آب‌های زیرزمینی در ۵۶ شهر و بیش از ۳۸۰ روستا، ۱۲۴ حلقه چاه کاملاً خشک شده و ۱۴۰ حلقه چاه نیز بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خشک شده است. کیفیت آب تعدادی از چاه‌های آب‌دار نیز تنزل پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در سال‌های گذشته بر اصلاح شبکه‌های فرسوده شهر، تله‌متری و مدیریت فشار تاکید بسیار کرده‌ایم، گفت: از کل آب موجود، ۱۶ درصد پرت آب داریم که کمترین میزان پرت آب در کشور است. اصفهان در کنار یزد در بین شهرهای سفید از نظر پرت آب قرار دارد که ناشی از اقدامات خوب در این زمینه است.

امینی با بیان اینکه در سال ۸۶ سرانه مصرف خانگی بخش شهری به ازای هر لیتر در شبانه‌روز ۱۸۹ لیتر بوده است، گفت: این عدد را تا سال ۹۷، به ۱۴۹ لیتر رساندیم. با شیوع کرونا مقدار مصرف افزایش یافت اما هم اکنون این میزان ۱۶۰ لیتر است که آمار بسیار خوبی به شمار می‌رود.

کد خبر 545948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.