شرکت بخش خصوصی طرح ساحلی رودسر خلع‌ ید می‌شود

شهردار رودسر گفت: شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد با شهرداری رودسر، به دلیل انجام ندادن تعهداتش در طرح ساحلی این شهر، در دی‌ماه جاری خلع‌ ید می‌شود.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رودسر در محدوده شهری دارای ۹ کیلومتر نوار ساحلی بی‌نظیر و کاملاً آزاد است و در سال‌های گذشته هیچ گونه تصرفی در آن انجام نشده و قابلیت بهره‌برداری دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری رودسر با انعقاد قراردادی طرح ساحلی این شهر را به مدت ۱۵ سال در اختیار یک شرکت بخش خصوصی قرار داده بود که حدود دو سال از آن باقی مانده است، تصریح کرد: این شرکت بخش خصوصی در این مدت علاوه بر اینکه به تعهدات خود در طرح ساحلی رودسر عمل نکرد، بلکه مانع از اجرای طرح‌های شهرداری در ساحل می‌شد و بر اساس بندهایی که در قرارداد وجود داشت از آن سو استفاده می‌کرد.

شهردار رودسر افزود: شهرداری طی این سال‌ها با شرکت بخش خصوصی بر سر موضوع ساحل دعوای حقوقی داشت و اکنون شکایت حقوقی به نتیجه رسیده و در دی‌ماه جاری این شرکت خلع ید می‌شود.

صفایی ادامه داد: پس از صدور احکام خلع ید توسط دادگاه، مدیریت شهرداری در نظر دارد، تأسیسات شرکت را در ساحل تخریب کند و با تقسیم‌بندی ساحل ۹ کیلومتری شهر رودسر آن را در اختیار بهره‌بردار و شرکت‌های بخش خصوصی با صلاحیت فنی و متخصص در امور ساحل قرار دهد تا بتواند شرایط و امکانات تفریحی مناسبی را در ساحل برای شهروندان و گردشگران فراهم کند.

وی تصریح کرد: شهرداری رودسر علاوه بر اینکه در سال‌های گذشته هیچ‌گونه درآمدی از ساحل نداشته، هزینه زیادی هم به این نهاد تحمیل شده است، زیرا شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد به تعهدات خود عمل نمی‌کرد و شهرداری هرساله با صرفه هزینه‌ای مجبور به راه‌اندازی و بازگشایی طرح سالم‌سازی دریا بوده است.

شهردار رودسر افزود: ایجاد طرح سالم‌سازی، تفرجگاه، امکانات تفریحی و بازارچه خرید در ساحل دریای خزر این شهر، باعث ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 545946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.