اومیکرون به گونه غالب ویروس کرونا در فرانسه تبدیل شد

گونه جهش یافته اومیکرون در فرانسه نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی به ویروس غالب تبدیل شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه اومیکرون ویروس کرونا پیش از این در بعضی از کشورهای اروپایی مانند پرتغال و بریتانیا به گونه غالب تبدیل شده بود، اخیراً نیز مقامات کشور فرانسه اعلام کردند که افزایش تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون در فرانسه باعث شده است به گونه غالب تبدیل شود و عامل اصلی موارد تازه ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ باشد.

نهاد ناظر بر بهداشت و سلامت عمومی در فرانسه اخیراً به صورت رسمی اعلام کرد که قدرت انتقال‌پذیری گونه اومیکرون ویروس کرونا بسیار بالا است و افراد زیادی را در این کشور درگیر کرده است. به طوری که آمار ارائه شده نشان می‌دهد که ۶۲.۴ درصد تست‌های مثبت مربوط به افراد مبتلا به گونه اومیکرون است؛ در حالی که این میزان طی هفته گذشته ۱۵ درصد بوده است. تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در فرانسه در دو روز متوالی از ۲۰۰ هزار نفر گذشته است.

به نظر می‌رسد که تعداد افراد مسن واکسینه نشده در فرانسه نسبت به دیگر کشورهای دنیا بیشتر است؛ این اتفاق ممکن است یکی از دلایل شیوع گسترده گونه اومیکرون ویروس کرونا در این کشور باشد. شیوع گسترده گونه اومیکرون ویروس کرونا قابل پیش‌بینی بوده است، زیرا اطلاعات اولیه ارائه شده نشان می‌داد که این گونه جهش یافته بسیار انتقال‌پذیر است و در مدت زمان کم افراد زیادی را درگیر می‌کند.

با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در فرانسه، دولت این کشور قوانین جدیدی وضع کرده است که طی آن افراد باید دور کاری انجام دهند و از حضور در رویدادهای عمومی دوری کنند. علاوه بر این، استفاده از ماسک در پاریس برای افراد بالای ۱۱ سال نیز اجباری شده است. البته مدارس قرار است پس از تعطیلات سال نو طبق برنامه از پیش تعیین شده بازگشایی شوند.

کد خبر 545916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.