اهمیت ایمن‌سازی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام آورده است که نگاه دولت سیزدهم به فناوری اطلاعات فرصت محور است و به دنبال آن هستیم تا حداکثر استفاده را از این فناوری برای بهبود کیفیت زندگی مردم به عمل بیاوریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود آورده است: "امروز در کنار برادرم دکتر نوری وزیر محترم آموزش و پرورش میزبان فعالان زیست بوم کودک و نوجوان در فضای مجازی اپراتورها و فراهم کنندگان زیرساخت‌های ارتباطی گرفته تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از ارائه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی گرفته تا سکوهای پخش محتوا از تولیدکنندگان محتوا گرفته تا نمایندگانی از بخش‌های حاکمیتی چون صدا و سیما و وزارت ارشاد بودیم.

نگاه دولت سیزدهم به فناوری اطلاعات فرصت محور است و به دنبال آن هستیم تا حداکثر استفاده را از این فناوری برای بهبود کیفیت زندگی مردم به عمل بیاوریم در کنار این نگاه فرصت محور مصمم هستیم با همراهی همه کارشناسان و فعالان در این زیست‌بوم پاسخگویی دغدغه به حق والدین برای توسعه زیرساخت‌های مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و ایجاد محیطی ایمن جذاب سالم و مفید برای آنان باشیم برای این کار از مشورت همه فعالان در این حوزه بهره می‌بریم.

در نشست امروز نمایندگان اغلب فعالان در این زیست‌بوم حضور داشتند و از برنامه‌ها و فعالیت‌هایشان در این حوزه گزارش دادند دشواری‌ها و مشکلات را هم گفتند انصافاً کارهای مؤثر و کاربردی انجام دادند که در تحقق اهداف ما برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و ایجاد یک محیط سالم ایمن مفید و تعالی بخش در این فضا برای آنان مؤثر خواهد بود برخی از دستاوردهای گفته شده بسیار کاربردی هستند، اما تاکنون کمتر درباره آن اطلاع رسانی شده است.

در دولت و در کار گروهی متشکل از وزرای ارتباطات آموزش و پرورش فرهنگ و ارشاد اسلامی صدا و سیما و مرکز ملی فضای مجازی درباره تدوین ساز و کارهای مؤثر برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مصمم هستید تقسیم کار ملی صورت گرفته توسط شورای عالی فضای مجازی در این خصوص (مصوبه شماره ۷۱ شورا در خرداد ماه سال جاری) نیز راهگشا خواهد بود.

با به نتیجه رسیدن مشورت‌ها به زودی کارهای مورد نیاز والدین را رونمایی و اطلاع رسانی می‌کنیم نظر شما مهم است، نظر بدهید."

کد خبر 545860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.