آیا تست‌های سریع در خانه گونه اومیکرون را تشخیص می‌دهد؟

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است که تست‌های سریع کووید-۱۹ که در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند حساسیت کمتری نسبت به گونه اومیکرون از خود نشان می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) واکنش آزمایش‌های سریع در منزل که به عنوان آزمایش آنتی‌ژن نیز شناخته می‌شود را مورد بررسی قرار دادند؛ اطلاعات اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که این نوع تست می‌تواند گونه اومیکرون را تشخیص دهد، اما در مقایسه با گونه‌های دیگر حساسیت کمتری از خود نشان می‌دهد، بنابراین ممکن است نتیجه منفی کاذب را ارائه دهند.

با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ به دلیل شیوع گسترده گونه اومیکرون، کیت‌های خانگی تشخیص بیماری تقاضای زیادی داشته‌اند و میزان فروش آن‌ها افزایش یافته است. با وجود اینکه تست‌های آنتی‌ژن نتیجه آزمایش را سریع‌تر مشخص می‌کند و نیازی نیست افراد به آزمایشگاه‌ها مراجعه کنند، اما نتایج تست PCR دقیق‌تر و قابل‌اعتمادتر است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است که افراد نباید استفاده از تست خانگی را متوقف کنند، بلکه در صورتی که علائم بیماری کووید -۱۹ را داشتند اما نتیجه تست آنتی‌ژن آن‌ها منفی شد، لازم است تست PCR انجام دهند تا مشخص شود فرد واقعاً به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده است یا خیر. فردی که تست آنتی‌ژن او مثبت می‌شود، باید خود را ایزوله کند و در صورت بروز مشکل خاص به پزشک مراجعه کند.

کد خبر 545684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.