وزارت کشور کد شناسه ملی شورای ویست را صادر نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهر ویست گفت: وزارت کشور هنوز کد شناسه ملی شورای ویست را صادر نکرده و به همین دلیل تاکنون مصوبه‌ای نداشته‌ایم.

مهدی فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به تأسیس شهرداری ویست در شهریورماه ۱۴۰۰، اظهار کرد: در انتخاب شهردار ویست پس از فراخوان عمومی و ارائه ۲۰ رزومه به شورای اسلامی شهر و بررسی در جلسات مربوطه، ۱۲ نفر به مصاحبه دعوت شدند که «حامد دستمزد» با اکثریت رأی اعضای شورا به عنوان شهردار ویست انتخاب و در اسرع وقت به استانداری معرفی شد و در کمترین پروسه زمانی حکم وی توسط استاندار امضا شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای اسلامی شهر در دو روز از هفته، افزود: وزارت کشور هنوز شناسه ملی شورای ویست را صادر نکرده است و به همین دلیل تاکنون در جلسات مصوبه رسمی نداشته‌ایم، اما با این حال اقداماتی انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ویست با اشاره به روزهای ملاقات مردمی در پنجشنبه هر هفته، تصریح کرد: بیشترین مشکلات شهروندان کاهش پروانه دبی آب چاه‌های کشاورزی عمومی توسط اداره آب منطقه‌ای است؛ بیش از ۴۰۰ بهره‌بردار از منبع آب چاه بادام و جومزه استفاده می‌کنند که کاهش دبی آب باعث وارد شدن آسیب جدی به زیرساخت‌های کشاورزی و به مخاطره انداختن ۲۵۰ هکتار از باغات انگور ویست می‌شود.

وی ادامه داد: روال کند صدور پروانه ساخت و بهره‌برداری دام توسط جهاد کشاورزی برای دامداران (دام سبک) به منظور خروج از محیط شهری به خارج از شهر از دیگر مشکلات دامداران شهر ویست است.

فروغی با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات کشاورزان و دامداران شهر ویست پیگیری‌هایی انجام شده است، اظهار کرد: اداره آب منطقه‌ای به قانون استناد می‌کند، اما می‌طلبد با کشاورزی خرد و مالک، همکاری لازم انجام شود.

وی گفت: منبع آب کشاورزی شهر ویست از طریق قنوات است که متأسفانه به دلیل حفر چاه‌های غیر کارشناسی در اطراف آن، دو رشته قنات شهر خشک شده است.

کد خبر 545683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.