آفریقای جنوبی از موج چهارم شیوع ویروس کرونا عبور کرده است

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که به احتمال بسیار زیاد آفریقای جنوبی از موج چهارم اوج کووید-۱۹ ناشی از گونه اومیکرون عبور کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که گونه جدید جهش یافته اومیکرون در آفریقای جنوبی شناسایی شد، مقامات دولتی محدودیت‌های شدیدی را به سرعت در این منطقه گسترش دادند. اخیراً دولت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرده است اگر چه گونه اومیکرون ویروس کرونا بسیار انتقال‌پذیر است، اما میزان نیاز به بستری شدن در بیمارستان در موج چهارم در مقایسه با موج‌های پیشین کمتر بوده است.

علاوه بر این، میزان مرگ و میر ناشی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در آفریقای جنوبی افزایش اندکی داشته است. به نظر می‌رسد که آمار مبتلایان به این بیماری و میزان پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها تقریباً رو به کاهش بوده است. بنابراین به احتمال زیاد این کشور از موج چهارم بیماری کووید -۱۹ که به دلیل شیوع گونه اومیکرون ایجاد شده بود عبور کرده است.

مقامات آفریقای جنوبی با توجه به کاهش مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ محدودیت‌های رفت و آمد را لغو کرده‌اند، البته هنوز دیگر قوانین پیشگیرانه سر جای خود باقی مانده‌اند. عبور این کشور از موج چهارم بیماری کووید -۱۹ ممکن است برای ملت‌های دیگر نیز امیدوارکننده باشد که آگاه باشند در صورت اجرای قوانین پیشگیرانه می‌توانند با گونه انتقال‌پذیر کرونا مقابله کنند.

کد خبر 545675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.