مشخصات گوشی سامسونگ Z Fold3 5G+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی گلکسی Z Fold3 5G سامسونگ می‌تواند علاقمندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این به نظر نمی‌رسید که ایده نوپا و بلندپروازانه سامسونگ برای گوشی‌های تاشو عملی شود، اما پس از گذشت زمان مشخص شد که شرکت سامسونگ در این زمینه موفق شده است و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. مهندسان سامسونگ با استفاده کردن از نوارهای درزگیر متعدد و آلیاژ ضدخوردگی در مکانیزم لولا موفق شدند گواهی IPX8 را برای گوشی گلکسی Z Fold 3 دریافت کنند. بنابراین این دستگاه می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد.

صفحه نمایش و بدنه سامسونگ گلکسی Z Fold 3

صفحه نمایش اصلی گوشی گلکسی Z Fold 3 از پنل ۷.۶ اینچی استفاده می‌کند؛ در حالی که صفحه نمایش کاور ۶.۲ اینچ است. رزولوشن صفحه نمایش بیرونی ۸۳۲ * ۲۲۶۸ پیکسل است، در حالی که رزولوشن صفحه نمایش داخلی ۱۷۶۸ * ۲۲۰۸ پیکسل است. گلکسی Z Fold 3 برای هر دو نمایشگر خود از پنل‌های Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند، بدین مفهوم که علاوه بر نمایشگر اصلی، نمایشگر کاور نیز از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. در ساخت بدنه این گوشی از آلیاژ موسوم به Armor Aluminium استفاده شده است که در مقایسه با آلومینیوم سری هفت هزار به کار رفته در بیشتر گوشی‌های هوشمند بسیار مقاوم‌تر و سبک‌تر است.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 3

دوربین سلفی داخلی گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 3 زیر نمایشگر قرار دارد و دارای حسگر چهار مگاپیکسلی است، در حالی که دوربین سلفی بیرونی آن از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. یک دوربین سه گانه نیز در پنل پشتی این گوشی تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو می‌شود که هر سه دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی از لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel بهره می‌برد، دوربین تله فوتو نیز به فناوری بزگ‌نمایی اپتیکال دو برابری مجهز شده است.

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 3

گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 3 دارای تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ است که به هسته‌های پرقدرت و جدید Cortex-X1 و Cortex-A78 مجهز شده است. این تراشه از ترکیب یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی Cortex-X1، سه هسته میانی ۲.۴۲ گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته کم مصرف ۱.۸۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 به عنوان پردازنده مرکزی استفاده می‌کند. این گوشی در دو نسخه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی پرسرعت UFS 3.1 و ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

نرم افزار و رابط کاربری سامسونگ گلکسی Z Fold 3

گوشی گلکسی Z Fold 3 به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید ۱۱ و نسخه‌ای ویژه از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ با شماره گذاری One UI 3.1.1 به فروش می‌رسد. این نسخه از رابط کاربری One UI برای دستگاه‌های تاشدنی سامسونگ بهینه سازی شده است.

باتری سامسونگ گلکسی Z Fold 3

انرژی مورد نیاز گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 3 با استفاده از یک باتری چهار هزار و ۴۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود، که با توجه به ابعاد نمایشگر و ماهیت دستگاه عدد چندان شگفت انگیزی به حساب نمی‌آید. این باتری در قالب دو باتری دو هزار و ۲۸۰ و دو هزار و ۱۲۰ میلی آمپر ساعتی در دو قسمت بدنه تاشو گلکسی Z Fold 3 قرار گرفته است. امکان شارژ این باتری با شارژرهای ۲۵ واتی فراهم شده است که برای کامل کردن باتری گوشی ذکر شده به یک ساعت و ۴۵ دقیقه زمان لازم دارد. علاوه بر این، می‌توان گوشی گلکسی Z Fold 3 را با استفاده از شارژر بی سیم ۱۱ واتی نیز شارژ کرد.

مزایای سامسونگ گلکسی Z Fold 3

  • دارای گواهی IPX8
  • پشتیبانی از قلم S Pen روی نمایشگر اصلی
  • دوربین کارآمد در شب و روز
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در هر دو نمایشگر داخلی و بیرونی
  • افزایش ۳۵ درصدی روشنایی نمایشگر

معایب سامسونگ گلکسی Z Fold 3

  • ابعاد عجیب و ضخیم
  • شارژدهی نامناسب
  • احتمال آسیب دیدن گوشی در برابر گرد و غبار
  • قیمت بالا

قیمت سامسونگ گلکسی Z Fold 3

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب سامسونگ گلکسی Z Fold 3 با حافظه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۱۲ و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود چهل و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پنجاه و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

کد خبر 545659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.