آماده‌باش کامل شهرداری اهواز برای رفع آب‌گرفتگی معابر

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: شهرداری اهواز در هدایت آب‌های سطحی پاییز ۱۴۰۰ عملکرد قابل قبولی داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز، علی اصغر اسداللهی اظهار کرد: پاییز هر سال با ورود سامانه بارشی و بارندگی گسترده در اهواز به دلیل فرسودگی شبکه فاضلاب شهری شاهد آب‌گرفتگی در برخی نقاط شهر بودیم، با تدابیر و برنامه‌ریزی انجام شده و اقداماتی از قبیل اجرای شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی، خرید، تعمیر و نصب پمپ‌های اس پی، وضعیت آب‌گرفتگی‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است و روان آب‌های ناشی از بارندگی به خوبی مدیریت و دفع شد.

وی افزود: عوامل نیروهای خدماتی مناطق هشتگانه شهرداری اهواز در آماده‌باش کامل برای بارش‌های چند روزه اهواز بودند و با رصد مداوم هواشناسی، سامانه بارشی و احتمال بالای وقوع رگبار و بارندگی شدید از چند روز قبل هماهنگی‌های لازم با مناطق و سازمان‌های خدماتی بابت آمادگی جهت رفع آب‌گرفتگی‌ها و هدایت روان آب‌ها انجام شده بود.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز با اشاره به بارندگی‌های روزهای گذشته گفت: نیروهای حوزه خدمات شهری از لحظات نخست بارندگی با همه تجهیزات و امکانات در نقاط مشخص شده و مختلف در سطح شهر حضور یافته و با اقدامات و اجرای کارهای مشخص شده از بروز آب‌گرفتگی معابر جلوگیری کردند و در مجموع مدیریت شهری پاییز ۱۴۰۰ عملکرد قابل قبولی را در دفع و هدایت آب‌های سطحی به ثبت رساند.

وی یادآور شد: از ۲۷ آذرماه الی ۲۹ آذرماه در هر شبانه روز به طور میانگین ۱۷۵۰ نیروی خدمات شهری، ۹۰۰ نیروی فضای سبز، ۴۴ مکنده شهرداری، ۱۰۸ مکنده استیجاری، ۴۳ خودروی امدادی، ۱۴ لودر، ۱۹ کمپرسی، ۱۸ بالابر، ۵۳ پمپ sp، ۲۳ جرثقیل و بیل مکانیکی در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز فعالیت داشتند تا میزان آب‌گرفتگی را به حداقل برسانند.

اسداللهی تصریح کرد: پاییز امسال خوشبختانه با اجرای بخشی از شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی در نقاط بحرانی توسط شهرداری و همچنین اجرای پروژه‌های مشترک با شرکت آب و فاضلاب و تقویت ایستگاه پیچوار در بسیاری از خیابان‌ها شاهد آب‌گرفتگی و ماند آب نبودیم.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز توضیح داد: با وجود اجرای بخشی از عملیات شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی توسط شهرداری و شرکت آبفا، هنوز تا اجرای کامل این شبکه فاصله داریم با این وجود مدیریت شهری با تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز برای خدمت رسانی و رفع آب‌گرفتگی‌های آتی آمادگی دارد.

کد خبر 545645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.