کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی در اهواز احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز از دفع نخاله‌های ساختمان در سایت صفیره از ابتدای بهمن ماه سال جاری خبر داد.

محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سایت صفیره پیش از این مخصوص زباله‌های عفونی و عادی بوده است اما طبق سیاست‌گذاری شهرداری اهواز اکنون محل دائمی برای تمام پسماندهای شهر چه از لحاظ عفونی، خانگی و چه نخاله‌های ساختمانی است.

وی تاکید کرد: نخاله‌هایی که به صورت سرگردان در معابر شهری و زمین‌های خالی به صورت غیرمجاز تخلیه می‌شود با همکاری مناطق، معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند با یک برنامه‌ریزی از ابتدای بهمن‌ماه به سایت صفیره منتقل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز تصریح کرد: برای دفن زباله‌های شهری اهواز در سایت صفیره نیازمند خاک مناسب برای روکش زباله‌ها هستیم چرا که سازمان منابع طبیعی اجازه خاک برداری از اطراف سایت را نمی‌دهد، این در حالی است که اهواز با معضل نخاله‌های ساختمانی رها شده در معابر روبه‌رو است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا و طبق سیاست‌گذاری‌ها مقرر شد از خاک‌ها و نخاله‌های ساختمانی به عنوان روکش زباله‌ها در سایت صفیره استفاده شود، در واقع با این اقدام یک تهدید و معضل در نظم شهری، به فرصت تبدیل می‌شود.

ثابت‌قدم اضافه کرد: علاوه بر این احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی نیز در حال پیگیری است، با توجه به تأمین اعتبار دولتی به دنبال راه‌اندازی دستگاه بازیافت نخاله ساختمانی و تبدیل آن به مصالح ساختمانی ارزشمند هستیم.

وی تصریح کرد: در فاز اول این برنامه ابتدا دنبال جمع‌آوری نخاله‌ها و انتقال به سایت صفیره هستیم و در فاز دوم تهیه و راه‌اندازی دستگاه بازیافت در این سایت و یا زمین مجاور آن در دستور کار قرار دارد تا در نهایت در فاز سوم بتوانیم از نخاله‌ها، مصالح ارزشمند تولید کنیم.

کد خبر 545644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.