عمل نکردن به وعده‌ها آبروی اسلام را می‌برد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: هدف از ایجاد قرارگاه شهید سلیمانی محله و مسجد محوری است تا مسئولان با حضور در مساجد مشکلات مردم را حل کنند زیرا پشت میز نشستن، لفاظی و دروغ گفتن به مردم و عمل نکردن به وعده‌ها آبروی اسلام را می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: ادعای متقی بودن کافی نیست، بلکه افراد باید واقعاً به خدا و قیامت، وجود ملائکه و کتب آسمانی و انبیا ایمان داشته باشد و از آنچه دوست دارند در راه خدا انفاق کنند و به مساکین بدهد؛ دربندها را آزاد کنند، نماز به پا دارند و زکات بدهند و به عهد و پیمان خود وفا کنند؛ همچنین در مشکلات و سختی‌های دنیا و در مبارزه با دشمن، راضی به رضای خدا باشند تا فردی با تقوا باشند.

وی خاطرنشان کرد: روح ما دارای عظمت و قدرت زیادی است تا جایی که پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید؛ شما نمی‌توانید واقعیت روح را دریابید.

میردامادی ادامه داد: در قرآن بر عظمت روح تاکید شده و داستان‌های مختلف از جمله داستان حضرت یوسف و خواب پادشاه مصر و خوابی که زندانیان برای حضرت یوسف گفتند، همگی نشان از آن دارد که زمانی که بمیریم، جسم‌مان از بین می‌رود ولی روح ما کماکان حضور دارد.

وی تصریح کرد: این همان موضوعی است که قرآن کریم نیز راجع به شهدا به آن اشاره می‌کند؛ فکر نکنید شهدا مرده هستند بلکه آنها زنده‌اند؛ همانطور که سردار اسلام شهید قاسم سلیمانی نیز زنده و در عالمی با عظمت‌تر از این عالم حضور دارد.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: آیه ۴۶ سوره مؤمن اشاره دارد که به آل فرعون در عالم برزخ صبح و شب جهنم نشان داده می‌شود، لذا برزخ برای انسان‌های خوب و بد وجود دارد.

میردامادی به مسئله قصاص و مطرح کردن آن توسط استکبار اشاره کرد و افزود: زمانی که شخصی مرتکب قتل دیگری می‌شود حکمش قصاص است و نمی‌توان همیشه از مجرم چشم‌پوشی و او را عفو کرد، زیرا از هیبت و عظمت انتقام کم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای دستورات الهی برای مصلحت زندگی بشر است و با اجرای آنها شما می‌توانید به تقوا برسید.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، به حماسه ۹ دی اشاره و با بیان اینکه دشمن از ۱۰ سال قبل برای وقایع سال ۸۸ برنامه‌ریزی کرد و وابسته‌ها به غرب سرمایه فکری و دلاری صرف کرده بودند، اظهار کرد: سال ۸۸ فاسدان و منافقان به عکس امام (ره)، قانون اساسی و مجلس امام حسین (ع) توهین کردند، غافل از اینکه ولایت حزب الله زنده است.

میردامادی تاکید کرد: ایران امروز تنها کشوری است که مقابل جنایتکاران قهرمانانه ایستاده است؛ ایران امام را داشت و امروز رهبر دارد و درود بر مردم اصفهان که یک روز زودتر در هشتم دی عظمت آفریدند.

وی افزود: اصفهان همیشه در خط مقدم بود، یک روز ۳۷۰ شهید به اصفهان آوردند و بعد از ظهر آن روز صدها رزمنده به سوی جبهه‌ها اعزام شدند.

امام جمعه موقت اصفهان به سخنان امام راحل (ره) اشاره و ادامه داد: حکومت نظامی از اصفهان شروع شد و این شهر اولین شهید را تقدیم انقلاب کرد. امام راحل (ره) فرمودند اگر مدافع اسلام و ولایت فقیه باشید، دشمن نمی‌تواند به شما آسیبی برساند پس تا زمانی که ارتباط امام و رهبر با ملت برقرار باشد، هیچ جنایتکار و قهاری نمی‌تواند به شما صدمه بزند.

سردار سلیمانی عارف حقیقی بود

وی خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی یک عارف حقیقی بود و تاکید داشت که جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم باقی نمی‌ماند، حرم ابراهیمی، حرم محمدی و حرم رضوی نیز نبود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در وصف سردار شهید قاسم سلیمانی می‌گویند که وی خلوص، شجاعت و تدبیر خود را برای خدا خرج کرد و اهل تظاهر و ریا نبود؛ ما هم باید برای رسیدن به خلوص تلاش و تمرین کنیم.

وی گفت: شهید سلیمانی چشمان غبار گرفته را باز و دشمنان را مجبور به خضوع در برابر عظمت ملت ایران کرد و ملت ایران با حضور گسترده خود به آمریکا که می‌خواست شهید سلیمانی را تروریست نشان دهد، نشان دادند که آن شهید با تروریسم مبارزه کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد قرارگاه شهید سلیمانی محله و مسجد محوری است تا مسئولان با حضور در مساجد مشکلات مردم را حل کنند زیرا پشت میز نشستن، لفاظی و دروغ گفتن به مردم و عمل نکردن به وعده‌ها آبروی اسلام را می‌برد.

میردامادی تاکید کرد: باغ رضوان محل خواندن قرآن است و در کنار قبور مؤمنان نباید نی و آلات موسیقی استفاده شود و از شورای شهر و شهردار انتظار می‌رود به این مسائل رسیدگی کنند.

کد خبر 545561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.