شهردار اصفهان: شاگرد کوچک مرحوم پرورش هستم

شهردار اصفهان گفت: خود را یک شاگرد کوچک مرحوم استاد پرورش می‌دانم که ابتدا به لطف شاگردان او و سپس با شرکت در جلسات درس و بحث او، با استاد آشنا شدم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در آئین بزرگداشت مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش، اظهار کرد: سال ۵۷ و در اوج اتفاقات پیش از انقلاب اسلامی، نام معلمی به نام پرورش را شنیدیم که توسط رژیم بازداشت شده بود.

وی افزود: برای آزادی او تجمع اعتراضی برپا شد و آنجا بود که با مرحوم پرورش آشنا شدم؛ سپس با بعضی از شاگردان او ارتباط گرفته و از طریق آن‌ها در جلسات این چهره بزرگ انقلاب اسلامی حضور یافتم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب این آشنایی بیشتر شد و خود را یک شاگرد کوچک برای مرحوم استاد پرورش می‌دانم که ابتدا به لطف شاگردان او و سپس با شرکت در جلسات درس و بحث او، با استاد آشنا شدم.

وی ادامه داد: سال‌های بعد و در زمان دانشجویی هر غروب سه شنبه پای درس آقای دولابی می‌نشستیم که در یکی از این هفته‌ها مرحوم پرورش وارد جلسه شد؛ در این هنگام مرحوم دولابی سکوت کرد و بعد از یک مکث خطاب به آقای پرورش گفت که وقتی شما به اینجا می‌آیید دیگر نمی‌توانم حرف بزنم و تمایل دارم فقط به چهره شما نگاه کنم.

قاسم‌زاده اضافه کرد: کسی شکی در عظمت آقای دولابی ندارد برای همین وقتی این کلام را از وی شنیدیم، عظمت آقای پرورش را بیشتر فهمیدیم و این احترام، ارزش حقیقی آن مرحوم را بیشتر عیان کرد.

وی گفت: ما خیلی زود از وجود استاد پرورش محروم شدیم و رفتن وی غیرمنتظره بود؛ امیدوارم در محضر خداوند و اهل‌بیت در آن دنیا بهره‌مند باشد.

کد خبر 545519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.