قاضی‌زاده‌هاشمی: راه برون‌رفت کشور از مشکلات فرهنگ ایثار است

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: راه برون رفت کشور از مشکلات، فرهنگ ایثار است و کشور باید برپایه ایثار اداره شود.

به گزارش ایمنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی شامگاه روز پنجشنبه در نخستین گردهمایی و تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر ممتاز قرآنی و مدال‌آوران ورزشی در حوزه‌های بین‌المللی و کارآفرینی در سالن همایش‌های کوثر سازمان تبلیغات اسلامی گرگان اظهار کرد: کشور ما فقیر نیست و ثروت، کشور را از مشکلات نجات نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند امروز هم در تحریم هستیم اما نیازمند فرهنگ ایثار هستیم، این فرهنگ باید توسط مردم ایجاد شود و در واقع نیاز به انقلاب مردمی داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: البته سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، راه‌گشایی و نقطه‌گذاری با دولت و مسئولان است و مردم باید آن را پیاده‌سازی کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: اعضای حاضر در این جلسه پیشتاز علم، تحصیل، کارآفرین و نبوغ هستند و در واقع جزو جامعه ایثار هستید و مهم اینکه اکنون باید تبدیل به رهبران اجتماعی شوید.

وی اضافه کرد: برای توسعه ایثار باید از خود شروع کنیم و راه کارآفرینی را یاد دهیم و تجارب را منتقل نمائیم.

به گفته وی ایثارگر چیزی را عرضه می‌کند که مردم عادی حاضر به عرضه آن نیستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگر مشکلات و مصیبت‌ها را می‌بیند اما از کنار آنها عبور نمی‌کند اهل اقدام و عمل است و هر آنچه از دستش بر بیاید انجام می‌دهد، یعنی هر آنچه دارد در عرصه عرضه می‌کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: در این دنیا چیزی ارزشمندتر از زنده ماندن نیست و انسان از تمام لذایذ دنیا می‌گذرد تا زنده بماند اما ایثارگران اینگونه نیستند و از جان خود هم عبور می‌کنند.

وی یادآور شد: ایثار زمان‌دار و تمام‌شدنی نیست و در تاریخ محصور نمی‌ماند و مربوط به دوره و فرماندهی خاص نیست.

ایران اسلامی ۲۷۷ هزار شهید دارد که ۱۵۰ هزار نفر از آنان در هشت سال جنگ تحمیلی شهید شدند.

در پایان این مراسم شماری از نخبگان نمونه تجلیل شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 545515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.