جهاد دانشگاهی یک ابرپارک ملی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: اگر بخواهیم به جهاد دانشگاهی به عنوان یک پارک تکنولوژی نگاه کنیم، جهاد دانشگاهی یک ابرپارک ملی است که در همه دانشگاه‌ها حضور دارد.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی طهرانچی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی اظهار کرد: کشور توسعه پیدا نمی‌کند مگر اینکه شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان بتوانند در محورهای اساسی توسعه، ورود پیدا کنند. یکی از این نهادها که شاید در دو دهه اخیر قدری کم لطفی به آن شده است، جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برآمده از تفکر انقلابی و مولود مبارک انقلاب اسلامی است.

وی افزود: من خودم پژوهش را در جهاد دانشگاهی یاد گرفتم؛ مفهوم فناوری را در جهاد دانشگاهی آموختم. جهاد دانشگاهی در تمام دانشگاه‌های کشور حضور دارد و یک محیط دانش‌بنیان تحقیق است. این محیط (علمی و فناور) امروز ثمرات خود را نشان داده است و به اندازه کافی قوام پیدا کرده است. اگر بخواهیم به جهاد دانشگاهی به عنوان یک پارک تکنولوژی نگاه کنیم، جهاد دانشگاهی یک اَبرپارک ملی است که در همه دانشگاه‌ها حضور دارد و این موضوع را باید جدی گرفت و انتظار این است که توجه کاملی به این نهاد شود. امیدواریم موفقیت‌های خوب که جهاد دانشگاهی در حوزه نفت، پزشکی و کشاورزی و عرصه‌های مختلف به دست آورده است (به طور کامل) تحقق پیدا کند.

تفاهمنامه‌ای با هدف ایجاد سکوی ملی نشر دانش

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی زمانی مصوبه‌ای به نام ISC یعنی سیستم نمایه‌ساز داشت. سیستم نمایه‌ساز مؤخر به یک سکوی نشر دانش بود. ما سکوی ملی نشر دانش نداشتیم و رفتیم مؤخر آن را درست کردیم. به همین دلیل (نبود این سکوی ملی نشر دانش) توفیقات ما در این زمینه آنچنان (که انتظار داشتیم) نبود. امروز با تجربیات خوبی که هم دانشگاه آزاد اسلامی و شعبات بین‌المللی آن دارد و هم جهاد دانشگاهی سالها در این حوزه کار کرده است، توافقی را منعقد کردیم که به امید خدا ظرف یک سال، سکوی ملی نشر دانش کشور را که در بستر جهانی بتواند خوب عمل کند، راه‌اندازی خواهیم کرد.

طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم، بحث فناوری را با جدیت دنبال می‌کند و انشالله در زمینه های فناوری فکر می‌کنم بتوانیم چند پیشنهاد خوب را با جهاد دانشگاهی توسعه دهیم. دانشگاه آزاد اسلامی یک سند آمایشی را کار کرده است که مبنای توسعه شهری در مناطق مختلف ایران باشد؛ لذا بحث‌هایی که جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری خصوصاً در حوزه کشاورزی و دامپروری خلق کرده است، می‌توانیم در قالب فعالیت مشترک در کشور توسعه دهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 545440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.