استاد مسلم روزنامه‌نگاری نوین ایران درگذشت

صدرالدین الهی از بزرگان روزنامه نگاری نوین ایران، نویسنده، مترجم و از پایه‌گذاران‌ پاورقی‌نویسی در کشور پس از سال ها قلم زدن در مطبوعات و تلاش برای آموزش دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری، روز گذشته در ۸۷ سالگی در غربت چشم از جهان فروبست و ابدی شد.

به گزارش ایمنا، رضا قوی فکر، نایب رئیس انجمن پیشکسوتان مطبوعات که از شاگردان استاد در دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی بوده است و با معرفی وی کار روزنامه نگاری را در روزنامه کیهان آغاز کرده است، گفت: عترت گودرزی همسر استاد روز گذشته خبر درگذشت ایشان را چنین تأیید کرد، "اندوه از دست دادن یار و همسفر ۶۳ ساله زندگی‌ام فراموش نشدنی است به امید روزی که به او بپیوندم لحظه‌ها را می‌شمارم."

قوی فکر افزود: دکتر الهی که استاد محبوب روزنامه‌نگاری در دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی بود در ۱۳ آذرماه سال ۱۳۱۳ در محله عود لاجان تهران به دنیا آمد. عشق به حرفه روزنامه نگاری در سال آخر دبیرستان او را به روزنامه کیهان کشاند. خیلی زود پیشرفت کرد و برای تکمیل تحصیلاتش به فرانسه رفت در آنجا چندین مدرک دکترا گرفت اما خود را همواره فقط روزنامه‌نگار می‌دانست.

نایب رئیس انجمن پیشکسوتان مطبوعات در پایان اعلام کرد: انجمن پیشکسوتان مطبوعات درگذشت تأسف بار دکتر صدرالدین الهی را به همسر، فرزندان و اهالی عرصه مطبوعات تسلیت می‌گوید.

صدرالدین الهی از شاخص‌ترین روزنامه نگاران‌ایرانی است که تا آخرین‌نفس نوشت. وی عاشق روزنامه نگاری بود. او که از پایه‌گذاران گزارش‌نویسی مطبوعاتی در ایران بود مجله کیهان ورزشی را پس از بازگشت از فرانسه و تحصیل در رشته جامعه شناسی ورزش با همکاری زنده‌یاد کاظم گیلانپور بنیاد نهاد. دکتر الهی در سال ۵۷ برای طی یک دوره مطالعاتی به آمریکا رفت و همانجا اقامت گزید. الهی در غربت هم‌از پای ننشست و ضمن نوشتن مقالات متعدد در زمینه‌های متنوع روزنامه نگاری چندین کتاب با عنوان طفل صدساله‌ای به نام شعر نو گفت‌وگو با نادر نادر پور، سید ضیا مرد اول یا دوم کودتا، با سعدی در بازار چه زندگی، دوری‌ها و دلگیری‌ها و نقد بی غش درباره گفت‌وگو با پرویز ناتل خانلری نوشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 545415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.