حمایت شهرداری مشهد از توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی

شهردار مشهد با اشاره به اینکه به دنبال ادای دین به حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم، گفت: براین اساس از اقدامات مرتبط با توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در نشست صمیمی با تعدادی از نویسندگان و مؤلفان کتاب که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط بین الملل شهرداری مشهد و مشاور شهردار در امور دینی و روحانیون و دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: نسبت به حوزه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی احساس دین می‌کنیم به ویژه زمانی که اهتمام و تاکید حضرت آقا را نسبت به این حوزه مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس تصمیم گرفته شد تا طی نشست و گفت و گو هایی صمیمانه از نویسندگان کتاب‌هایی که برای اینجانب فرستاده و یا هدیه می‌شود در دو بخش نویسندگان درون شهرداری و بیرون از شهرداری مشهد که موفق به تألیف کتاب و یا ترجمه شده‌اند، تقدیر شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه گمان نمی‌کردیم که تعداد زیادی نویسنده و مترجم کتاب در مدیریت شهری وجود داشته باشد، تصریح کرد: اما خوشبختانه در کنار کتاب‌هایی که از سوی مؤلفان خارج از بدنه شهرداری برای ما فرستاده و یا هدیه می‌شود، تعداد زیادی کتاب نیز که از سوی همکاران تألیف و یا ترجمه شده است به دست ما می‌رسد.

ارجائی تصریح کرد: در مجموع از برگزاری نشست و گفت و گو با نویسندگان و مترجمان کتاب دو هدف را پیگیری می‌کنیم، اولین هدف عرض ارادت و احترام به ساحت علم و پژوهش و اهل علم است تا بدانند ارج و قرب آنها فراتر از روابط اداری است و دارای جایگاه رفیع و وارسته و شایسته تقدیر هستند.

وی ادامه داد: هدف دیگر ما ادای دین به توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، زیرا اگر بتوانیم جامعه را با فرهنگ مطالعه بیش از اینکه اکنون وجود دارد آشتی داده و سرانه مطالعه غیر درسی را افزایش داده و جامعه عالم‌تری داشته باشیم قطعاً جامعه کم مشکل‌تری خواهیم داشت.

اقدام شهرداری در اهتمام به ترویج فرهنگ کتابخوانی قابل تقدیراست

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست با تقدیر از ابتکار شهردار مشهد برای نشست با نویسندگان کتاب و حمایت از ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، گفت: امروز کتابخانه های عمومی تبدیل به فرهنگسراهای اجتماعی شده‌اند و باید نیازهای دانشی و فرهنگی اجتماعی مردم را پاسخگویی کنند.

وی گفت: در راستای عملیاتی شدن پیشنهاد شهردار مشهد و کتاب‌هایی که امروز تقدیر شد، آمادگی داریم تا در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) که بزرگترین کتابخانه عمومی کشور است اتاق علم و نجوم را راه اندازی کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: همچنین آمادگی داریم تا کرسی‌های آزاد اندیشی، رونمایی و نقد کتاب را در کتابخانه ها راه اندازی کنیم.

سبزیان ادامه داد: شهردار مشهد نشان داده‌اند که به حوزه ترویج مطالعه و توسعه کتابخانه های عمومی علاقمند هستند و از آن حمایت می‌کنند که کمک‌های خوبی در این زمینه از سوی شهرداری انجام شده است.

به گزارش ایمنا، در این نشست از چهار تن از نویسندگان و مولفانی که کتاب‌های شأن را به شهردار مشهد اهدا کرده بودند، تقدیر شد.

کد خبر 545399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.