۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
سرزندگی در شهر زندگی

در نشست مشترک مسئولان ورزش استان با معاون فرهنگی شهردار اصفهان بر لزوم گسترش همکاری‌های مشترک تأکید شد تا شاهد سرزندگی در شهر زندگی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ابتدای این نشست با بیان اینکه رقابت‌محور و سلامت‌محور بودن دو رویکرد برنامه راهبردی تدوین شده در ورزش استان است، اظهار کرد: در شورای راهبردی ورزش استان نقش و ظرفیت‌های شهرداری مورد تاکید است که با توجه به چالش‌های فراوان در حوزه ورزش همگانی مدیریت شهری می‌تواند در ساماندهی وضعیت موجود با بهره گیری از ظرفیت باغ‌های بانوان، امکان روباز و… به رفع این چالش‌ها کمک کند.

حسین زیبایی معاون امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه مدال طلای سهراب مرادی تنها سهم ورزش اصفهان از المپیک در چهار دهه گذشته بوده است، گفت: اصفهان از نظر دارا بودن نخبگان و بهره‌مندی از استعدادهای برتر ورزشی بسیار غنی است و برای درخشش ورزشکاران اصفهانی در بازی‌های آسیایی پیش‌رو برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

وی افزود: استان اصفهان در حوزه ورزش قهرمانی جایگاه نخست کشور را در اختیار دارد و در حوزه ورزش همگانی پس از استان تهران، در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

زیبایی با اشاره به برگزاری جام جهانی ورزش زورخانه‌ای از ۲۲ دی ماه در اصفهان اظهار امیدواری کرد: با تعامل و هماهنگی میان اداره‌کل ورزش و جوانان و مسئولان ورزش شهرداری بتوانیم میزبان خوبی برای این رقابت‌ها باشیم.

معاون امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: اصفهان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ میزبان مسابقات آسیایی دوالتون است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خوب شهرداری اصفهان نیز برای میزبانی مطلوب این مسابقات بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه برخی مربیان ۱۲۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی شهر اصفهان از میزان حق‌الزحمه خود گلایه‌مند هستند، تصریح کرد: امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ شهر اصفهان ردیف مناسبی به حق‌الزحمه این مربیان اختصاص یابد و برای همکاری در تجلیل از این مربیان نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت پیست‌های اسکیت اصفهان اضافه کرد: آماده همکاری با شهرداری برای آموزش بازی‌های بومی محلی و برگزاری مسابقات این رشته در مناطق و محلات شهر اصفهان هستیم.

زیبایی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم مسابقات ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان در رده‌های نوجوانان و جوانان برگزار شود تا بتوان از دل این مسابقات به استعدادیابی و استعداد پروری پرداخت. همچنین شهرداری در برگزاری رویدادهای ورزشی محلات کم‌برخوردار شهر مانند دارک و حصه را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

سرزندگی در شهر زندگی


نرگس قدوسی معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان هم با اشاره به لزوم افزایش نرخ سلامت بانوان، استفاده از فضاهای در اختیار شهرداری را در دو حوزه همگانی و قهرمانی خواستار شد.

همچنین عباس مرادیان معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان با اشاره به لزوم برقراری عدالت در تخصیص اعتبار به سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با شهرداری اصفهان منعقد شده نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: قرار است در بهمن ماه نمایشگاه مشترکی برای سمن‌های اصفهان برگزار شود که می‌توان از این ظرفیت برای ارتقای همکاری‌های مشترک شهرداری، اداره‌کل ورزش و جوانان استان و سازمان‌های مردم‌نهاد بهره برد.

مرادیان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت فرهنگسراها و مراکز وابسته به شهرداری اصفهان و همچنین خانه جوان گفت: امیدوارم حوزه‌هایی مانند اوقات فراغت، کارآفرینی و ازدواج در همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک اداره‌کل ورزش و جوانان استان و شهرداری اصفهان مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه، مجتبی شاه مرادی معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به شعار «اصفهان من، شهر زندگی» مدیریت شهری در دوره جدید اظهار کرد: رویکرد اصلی ما حمایت از ورزش همگانی و توجه جدی و خاص به ورزش بانوان است، استفاده از ظرفیت پارک‌های شهر و آماده‌سازی زیرساخت‌هایی مانند پیست‌های تارتان پیاده‌روی نمونه‌هایی از این اقدامات است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با اداره‌کل ورزش و جوانان در حوزه ورزش همگانی ادامه داد: برنامه‌هایی در راستای برند سازی برای اصفهان به‌خصوص در ورزش‌های بومی مانند چوگان و ورزش زورخانه‌ای در دستور کار داریم.

احسان بعیدی معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با تأکید بر نگاه ویژه برای ایجاد تحول در مسابقات ورزشی جام مولای عرشیان گفت: دغدغه ما در راستای افزایش نرخ سلامت شهروندان، ارتقای سرانه ورزشی اصفهان است و ورزش ارزان تضمین‌کننده سلامت جسم، سلامت روح و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بهبود فضاهای ورزشی شهرداری در دست برنامه‌ریزی است، تصریح کرد: مسابقات جام مولای عرشیان به منظور نگاه ویژه به رده‌های پایه برای تضمین آینده ورزش قهرمانی اصفهان بازطراحی شده که برای اجرای آن به همکاری و کمک هیأت‌های ورزشی استان نیاز داریم همچنین برگزاری لیگ ورزش‌های شهری برای رشته‌هایی که قابلیت برگزاری به صورت لیگ را دارند در برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان قرار دارد.

بعیدی با بیان اینکه شهر اصفهان در میزان سرانه ورزشی بسیار مظلوم واقع شده است، گفت: راهبرد ما باید توسعه سرانه ورزشی باشد و باید تلاش کنیم عرضه و تقاضای زیرساخت‌های ورزشی نسبت مطلوبی پیدا کند.

سعید امامی معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: معاونت اجتماعی این سازمان نقطه مشترک آن با حوزه جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان است که خوشبختانه برگزاری جلسات مشترک برای اجرای طرح‌های عملیاتی مشترک میان آنها آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در دوره جدید مدیریت شهری شاهد هم‌افزایی بیشتر این دو مجموعه در راستای حمایت از سمن‌ها و توسعه آنها باشیم.

کد خبر 545396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.