خروش یک ملت

امروز نهم دی، سالروز حماسه خودجوش و برآمده از پیوند عمیق امت و ولایت مردم ایران در سال ۸۸ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز نهم دی‌ماه مصادف است با سالروز حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار جمهوری ایران در راهپیمایی عظیم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مردم ایران محسوب می‌شود.

دی‌ماه نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن‌ها بایستد در برابر تمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد. این روز در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» نامگذاری و تبدیل به یوم‌الله و ماندگار شد.

نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است، روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت شکنی‌های عده‌ای غافل و مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است.

"روز بصیرت" در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک کرده و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند؛ روزی که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند. در این روز مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه‌گران به پا کرده‌اند هرگز، نه راه را گم می‌کنند و نه از تبعیت از ولی خود دست بر می‌دارند.

نهم دی ماه مردم ایران را از نابسامانی‌های خطرناک نجات داد

سید رضا صدرالحسینی، تحلیلگر مسائل بین‌المللی، در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: بیش از ۸۰ درصد از مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ شرکت کردند، اما متأسفانه به دلیل عدم نگاه جامع به منافع ملی، گروهی با سردمداری یکی از کاندیداها مانع از چشیدن شیرینی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شدند و با کلیدواژه تقلب فرصتی را برای دشمنان فراهم کردند.

به گفته وی، بعد از انتخابات ۸۸ شرایطی در ایران پدید آمد که در راستای آن سران کشورهای جی ۸ به موضوع انتخابات ایران ورود کردند و قصد خود را برای دخالت آشکار در امور ایران به صورت واضح بیان کردند. متأسفانه در این میان برخی از عناصر ناآگاه داخلی فرصتی را برای دشمنان ایجاد کردند و حدود هشت ماه کشور را در شرایط نابسامان امنیتی قرار دادند.

به عقیده این تحلیلگر مسائل بین‌المللی، تحرکات سفارتخانه‌های انگلستان و فرانسه در این هشت ماه چشمگیر بود، همچنین آمریکا نیز با افزایش فشارهای رسانه‌ای تمام تلاش خود را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته بود.

صدرالحسینی ادامه می دهد: متأسفانه در جریان فتنه ۸۸ برخی از نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند، همچنین بسیار از اماکن عمومی در خیابان‌ها مورد آسیب‌های جدی قرار گرفتند.

به عقیده این تحلیلگر مسائل بین‌المللی، حضور پرشور مردم ایران در نهم دی‌ماه به ویژه در استان‌های اصفهان، مشهد، شیراز و تهران در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مانند آبی بر آتش فتنه ۸۸ بود، بنابراین نهم دی‌ماه مردم ایران را از نابسامانی‌ها خطرناک نجات داد.

نهم دی یکی از حوادث ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است

حسن هانی‌زاده، کارشناس روابط بین‌الملل نیز در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: حماسه ۹ دی با عنوان روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده و یکی از حوادث ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، در زمان انتخابات ۱۳۸۸ برخی از جریانات معاند یک سلسله اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و سعی کردند بین مردم تقابل ایجاد کنند.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید می‌کند: بعد از حوادثی که در انتخابات ۸۸ رخ داد و مقام معظم رهبری سخنرانی تاریخی در خطبه‌های نمازجمعه تهران داشتند مردم ایران به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند و برخی از افراد و جریاناتی را که در کف خیابان اقدام به تخریب اماکن عمومی کرده بودند از خیابان‌ها بیرون راندند و شرایط را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر دادند.

وی تصریح می‌کند: به علت جریان سازی‌هایی که علیه ایران صورت گرفته بود گمانه‌زنی‌های جریانات معاند این بود که انتخابات ۸۸ آخرین انتخابات ایران خواهد بود.

هانی‌زاده می‌گوید: ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و ملت ایران بود که ثابت کرد مردم در کنار رهبری و نهادهای جمهوری اسلامی ایران از انقلاب و دستاوردهای انقلاب دفاع می‌کنند.

کد خبر 545355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.