قتل ۲ برادر در جنایت مسلحانه مهدی سیاه

قتل کودک دو ساله، قتل مرد زاهدانی، قتل دو برادر در جنایت مسلحانه مهدی سیاه، کشف ۴ میلیارد تومانی محموله لوازم آرایشی قاچاق، علت اسیدپاشی به زنان شهرک مریم شهریار را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماجرای این پرونده از یک ظهر شنبه در اردیبهشت ۱۳۹۷ آغاز می‌شود. جایی که یک خودرو پژو با دو سرنشین از سوی افرادی ناشناس به رگبار بسته می‌شود. با قتل دو سرنشین این خودرو که از زیر صندلی آنها یک اسلحه وینچستر نیز کشف می‌شود، هیچ سرنخی از متهمان به دست نمی‌آید.

بررسی سوابق مقتولان نشان می‌دهد که یکی از آنها «حسن. ق» و دیگری «م» بوده است که از قضا همان روز برای پیگیری یک پرونده به پلیس آگاهی مراجعه داشته و در حال بازگشت در کمین متهمان فراری گرفتار شده‌اند.

پیگیری سوابق مقتولان نشان می‌دهد که فردی به نام شهاب چندی قبل با همسر یکی از مقتولان وارد ارتباط می‌شود. موضوعی که منجر به صدور حکم جلب متهم شده و این فرد محکوم به ۱۰۰ ضربه شلاق می‌شود. با وجود محکومیت شهاب او دست از سر این زن برنداشته و با مزاحمت‌های سریالی از او می‌خواهد دوباره وارد رابطه شوند. وقتی متهم با پاسخ منفی رو به رو می‌شود، آنها را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و مستهجن زن در فضای مجازی می‌کند، موضوعی که سرانجام آن را عملی می‌کند و عکس‌های این زن را منتشر می‌کند.

پس از این اقدام مجرمانه، زن و همسرش به جای مراجعه به قانون خودسرانه وارد میدان شده و قراری با شهاب می‌گذارند. در میانه این قرار ناگهان به سمت شهاب و دوستش تیراندازی می‌شود که رفیق او زخمی می‌شود و آنها از مهلکه می‌گریزند. بعدها گفته می‌شود که خواهرزاده‌های «حسن. ق» به منظور انتقام‌گیری اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

بعد از چند روز نیز برادر شهاب به شکل مرموزانه‌ای به قتل می‌رسد. شهاب که مطمئن بوده این جنایت را «حسن. ق» انجام داده است، برای انتقام‌گیری به سراغ دوست قدیمی‌اش «مهدی الف» معروف به «مهدی سیاه» می‌رود. او موضوع قتل برادرش را به رفیق قدیمی‌اش می‌گوید و از او می‌خواهد تا کمک کند و انتقام خون برادرش را بگیرند. آنها نقشه می‌کشند که در مکانی خلوت این کار را انجام دهند.

مهدی سیاه نیز برای اینکه تنها نباشند از چند رفیق دیگرش به نام‌های «میلاد»، «مرتضی» و «حمید» می‌خواهد تا به او کمک کنند. مهدی و مرتضی طبق نقشه مجرمانه شأن زمانی که متوجه می‌شوند «حسن. ق» به پلیس آگاهی مراجعه کرده سوار بر یک خودرو پراید با دو اسلحه جنگی کلاشنیکوف و وینچستر، در میدان جمهوری اسلامی (تلویزیون) به کمین آنها می‌نشینند. شهاب و دیگر افراد نیز با یک خودرو پژو ۲۰۷ در محل حاضرمی‌شوند.

حسن. ق و دوست دیگرش بی‌خبر از همه جا در حال برگشت از پلیس آگاهی، از سوی متهمان در میدان تلویزیون به بهانه صحبت متوقف می‌شوند و پیش از آنکه از خودرو پیاده شوند، با اسلحه کلاشنیکوفی که در دست مهدی سیاه بوده به رگبار بسته می‌شوند.

بررسی‌های میدانی و تعقیب متهمان از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی منجر به دستگیری چند مظنون در این پرونده می‌شود اما گره ماجرا از آنجایی گشوده می‌شود که همسر مقتول پس از قتل به خارج کشور رفته بود تا آب‌ها از آسیاب بیفتد، با گذشت یک سال از جنایت به ایران بازمی گردد.

او در پیگیری این پرونده از سوی قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، بازپرس وقت قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، تمام ماجرا را بازگو می‌کند و اینگونه مشخص می‌شود که شهاب نقش اصلی این جنایت را برعهده داشته است و پس از آن نیز دیگر متهمان و به خصوص «مهدی سیاه» دستگیر می‌شوند و پس از اعتراف به جرم و بازسازی صحنه جرم که تمام زوایای پنهان در این پرونده آشکار می‌شود، پرونده برای صدور حکم به شعبه یک دادگاه کیفری استان ارسال می‌شود و در نهایت «مهدی الف» متهم اصلی پرونده به اتهام دو فقره قتل با سلاح جنگی در ملأ عام به دو بار قصاص و دیگر متهمان نیز به ۲۵ سال حبس محکوم می‌شوند.

اعتراض متهمان به احکام صادره منجر به ارسال پرونده به دیوان عالی می‌شود و پس از بررسی‌های جداگانه قضات در تهران با توجه به اسناد و اعتراف متهمان، این حکم تأیید می‌شود. به گفته قاضی دشتبان اجرای این حکم پس از انجام دو مرحله دیگر اجرایی خواهد شد که یکی استیذان از ریاست قوه قضائیه و دیگری بحث وراثت است که از سوی خانواده متهمان باید پیگیری شود و تا این مراحل انجام نشود، حکم اجرا نمی‌شود.

محمدرضا دشتبان معاون دادستان مرکز خراسان رضوی مشکلات ناموسی و رفاقت‌های ناسالم را دو عامل اصلی وقوع این جنایت می‌داند و اظهار کرد: اگر این افراد که با مشکلات ناموسی رو به رو شده بودند اقدام به تسویه حساب نمی‌کردند قطعاً امروز وضعیت این پرونده به گونه دیگری بود.

وی ادامه داد: گاهی افراد گمان می‌کنند که اگر سال‌ها قبل با فردی رفیق بوده‌اند، تا ابد باید به این رفاقت ادامه بدهند، غافل از اینکه دوستی‌ها هم می‌تواند تاریخ انقضا داشته باشد و شرایط افراد در سال‌های مختلف متفاوت است.

قتل کودک دو ساله

سرهنگ الیاس تازیکه فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر فوت مشکوک دختر بچه دو ساله در بیمارستان علی آباد کتول، مأموران انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پلیس جسد کودک برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی تحویل که بعد از معاینات لازم مشخص شد دختر بچه به دلیل ضرب و جرح فوت کرده است.

فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول گفت: اقدامات تخصصی مأموران در این راستا آغاز و مشخص شد ناپدری این کودک شب قبل وی را مورد ضرب و جرح شدید قرار داده و مانع از انتقال کودک به بیمارستان شده که متأسفانه بر اثر آن دختر بچه فوت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس، مخفیگاه متهم در مشهد شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. متهم در تحقیقات اولیه به ضرب و جرح و قتل کودک دو ساله اعتراف و انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را اختلافات شخصی با زنش عنوان کرد.

قتل مرد زاهدانی

ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شب گذشته حوالی ساعت ۲۱ در پی اعلام وقوع یک فقره قتل مردی مسن در خیابان بزرگمهر زاهدان و انتشار کلیپی در فضای مجازی با این موضوع، پرونده از همان لحظه وقوع با حضور بازپرس ویژه قتل، مأموران انتظامی و عوامل پلیس آگاهی در صحنه به صورت ویژه تحت پیگرد قضائی و انتظامی کاراگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان زاهدان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی موضوع و اعلام شاهدان عینی محل در این جنایت، راننده و سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در پی تعقیب خودروی فرد مقتول وی را پس از توقف و پیاده شدن در خیابان بزرگمهر با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری مورد اصابت تیر قرار داده و سپس متواری می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به پیدایش تعدادی مدارک، مستندات و همچنین انجام تحقیقات محلی، تلاش برای چرایی علت و انگیزه این اقدام، پیگیری موضوع از سوی کاراگاهان پلیس تا لحظه دستگیری عاملان آن با جدیت ادامه دارد.

کشف ۴ میلیارد تومانی محموله لوازم آرایشی قاچاق

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت، اظهار کرد: در پی کسب اطلاع از تخلیه بار قاچاق توسط خودروهای سواری تیزرو موسوم به شوتی در اطراف بازار تهران محدوده کوچه آهنگران، بلافاصله مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس به محل اعزام شده که موفق به کشف مقادیر متنابهی لوازم آرایشی و بهداشتی شدند.

وی افزود: با هماهنگی به عمل آمده کالاهای قاچاق به این پلیس منتقل شد و طی شمارش صورت گرفته کالاها شامل ۴۱۲۶ عدد ادکلن، ۳۶۵۴ عدد شیر پاک کن، ۸۹۴۶ عدد کرم، ۱۳۰ عدد محلول آرایشی محصول کشورهای چین، امارات، اسپانیا، فرانسه و عمان بوده که کارشناسان ارزش ریالی آنها را ۴۰ میلیارد برآورد کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با این پلیس به شماره ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

علت اسیدپاشی به زنان شهرک مریم شهریار

سرهنگ مهدی سرپناه معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران ضمن تأئید اسیدپاشی به سه خانم، اظهار کرد: حوالی ۱۰ صبح روز سه‌شنبه گذشته سه خانم برای ورزش صبحگاهی به بوستانی در شهرک «مریم» شهریار رفته بودند که مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفتند.

وی افزود: این افراد، توسط یک زن از پشت مورد حمله با اسید قرار گرفته و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد یکی از زنان از ناحیه پشت پا و دست دچار سوختگی شده و دو نفر دیگر فقط لباس‌هایشان سوخته است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران گفت: به دلیل لباس‌های ضخیمی که تن خانم‌ها بوده است آسیب جدی به آنها وارد نشده و فقط یکی از آنها دچار سوختگی جزئی به بیمارستان منتقل شد.

کد خبر 545274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.