عرضه نان با نرخ جدید از شنبه در آستارا اجرا می‌شود

رئیس اتاق اصناف بندرآستارا گفت: عرضه نان با نرخ جدید در این شهرستان از روز شنبه _۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰_ اجرا می‌شود.

حسین ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با تأکید معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، زمان عرضه انواع نان با نرخ جدید در استان گیلان و شهرستان آستارا از ساعت ۰۰:۰۰ روز شنبه _۱۱ دی‌ماه_ اعلام شده است.

وی افزود: هر گونه افزایش خودسرانه قیمت نان توسط نانوایان تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده توسط بازرسان اتاق اصناف، با متخلفان در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف آستارا خاطرنشان کرد: به دنبال ورود سویه جدید اومیکرون کرونا به کشور و سرایت پذیری بسیار بالای آن، هر گونه کوتاهی در رعایت نکات بهداشتی، سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد، لذا از کلیه اصناف و بازاریان انتظار می‌رود، پروتکل‌های بهداشتی را در محل کسب خود رعایت کنند.

ابوالحسنی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات مناسب همچون دستگاه تهویه هوا توسط اصناف و بازاریان را در پیشگیری از شیوع کرونا بسیار مؤثر دانست و گفت: متصدیان و کارکنان واحدهای صنفی به منظور ایمنی بیشتر در مقابل سویه جدید کرونا با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و داشتن کارت واکسن توسط متصدیان و کارکنان تمامی واحدهای صنفی لازم و ضروری است، افزود: واحدهای صنفی که شیوه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مغازه آنها پلمپ شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف آستارا خاطرنشان کرد: حدود شش هزار و ۱۰۰ واحد صنفی دارای جواز کسب در این شهرستان فعال است که متصدیان و کارکنان این واحدها به دلیل ارتباط مستقیم با تعداد زیادی از شهروندان در خطر ابتلاء به کرونا قرار دارند، که رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آنها، مانع تعطیلی این واحدهای صنفی در زمان همه‌گیری سویه جدید ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 545251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.