«شهر بخیر» به ایستگاه پایانی رسید

آیین اختتامیه نخستین جشنواره طنز ادبی شهروندی با نام «شهر بخیر» دهم دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنر، ادبیات و شعر فقط ابزار بیان احساسات نیست بلکه ابزار انتقال تفکر و اندیشه است و در مدت دوران تاریخی مختلف توانسته اشتباهات یا جنبه‌های نامطلوب رفتار بشری، فسادهای اجتماعی و سیاسی و یا حتی تفکرات فلسفی را به شیوه‌های خنده‌دار به چالش بکشد. شعر در قالبی لطیف، معانی و مضامین ارزشمند و آموزنده را به جامعه بشری ارزانی کرده و در ارتقای فرهنگ نقش به سزایی داشته است.

شعر طنز در این روزگار پر تشویش با لبخندی که بر لب می‌نشاند ظرفیت وجودی و روحی مردم و جامعه را در ابعاد مختلف بالا می‌برد، تنش‌ها را می‌کاهد و استعدادها را شکوفا می‌سازد. از این رو آبان‌ماه امسال فراخوان نخستین جشنواره طنز ادبی شهروندی با عنوان «شهر بخیر» به همت اداره توسعه فرهنگ شهروندی و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با هدف بالا بردن فرهنگ و اخلاق مردم در حوزه (فرهنگ شهروندی) منتشر شد.

شاعران و نویسندگان سراسر کشور تا پایان آذرماه مهلت داشتند تا آثار خود را در قالب شعر، داستانک (حداکثر ۵۰۰ کلمه) و کاریکلماتور در موضوعات اخلاق شهروندی (مدیریت خشم، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، وندالیسم)، حمل و نقل عمومی و پاک (رعایت قوانین حمل و نقل و ترافیک)، فضای سبز و محیط زیست (حفظ و نگهداری فضای سبز، استفاده از گیاهان دائمی در فضای سبز خانگی)، مصرف بهینه انرژی (گاز، آب و برق) و پسماند و بازیافت (کاهش مصرف پلاستیک، کاهش تولید پسماند) به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. همچنین کرونا به عنوان موضوع بخش ویژه این جشنواره در نظر گرفته شده بود.

اکنون با بررسی و داوری آثار ارسالی، این جشنواره به ایستگاه پایانی رسیده است.

آئین اختتامیه نخستین جشنواره طنز ادبی شهروندی شهر بخیر، ۱۰ دی‌ماه ساعت ۲۰ از طریق صفحه اینستاگرام idfahanfarhang@ برگزار می‌شود.

«شهر بخیر» به ایستگاه پایانی رسید

کد خبر 545171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.