۶۲ درصد از واحدهای تولیدی راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی قابل احیا است

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۶۲ درصد واحدهای تولیدی راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، قابل احیا هستند که در صورت احیا حداقل ۱۶۷ هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شاتا، علی رسولیان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور و تاکید بر راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد، پایش عملیاتی در این خصوص را در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام داده‌ایم.

وی در خصوص نتایج این پایش، ادامه داد: بر این اساس واحدهای راکد داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی را رصد کردیم، ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد داریم و طبق گفته مشاوران هفت هزار و ۵۴۰ واحد (معادل ۶۲ درصد) از واحدهای راکد قابل احیا هستند.

ایجاد حداقل ۱۶۷ هزار شغل جدید با احیای واحدهای راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با احیای این تعداد واحد راکد حداقل ۱۶۷ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

رسولیان در خصوص این واحدهای راکد نیز افزود: ۱۳۴۱ از این واحدها تحت تملک اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارند، ۳۷۵ واحد در آستانه ورشکستگی هستند و دو درصد از واحدهای راکد مشکلات مالکیتی و سهامداری داشته‌اند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ۲ هزار و ۹۱۹ واحد راکد نیز مشکلات حقوقی با سازمان تأمین اجتماعی، سازمان مالیات، مشکلات قوانین و مقررات و مشکلات حقوقی با بانک‌ها دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی همچنین گفت: با مصوبه مجلس درباره حمایت از واحدهای تولیدی، اقدام خوبی در خصوص احیای واحدهای راکد انجام گرفته است.

رسولیان اضافه کرد: پروژه افزایش کسب و کار را شروع کرده‌ایم و ۲۱۵ مشکل در ۲۰ سرفصل مشخص شده است تا راهکارهای رفع آنها بررسی و اجرایی شود.

طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از واحدهای تولیدی

در ادامه برنامه اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از واحدهای تولیدی گفت: این طرح، مهمترین طرحی است که مجلس یازدهم به تصویب رسانده است.

وی همچنین تصریح کرد: وقتی فعال اقتصادی جرم اقتصادی مرتکب می‌شود، باید مجازاتِ اقتصادی شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بر پایه این طرح، واحدهای تولیدی تحت هیچ عنوانی تعطیل نخواهند شد.

اکبری تالارپشتی گفت: در این طرح پیش بینی شده است خط مجازات‌ها برای تولیدکنندگان عوض شود و تعیین آن بر عهده قاضی پرونده خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ترک فعل هم در طرح جدید مجازات دیده شده است. مدیری که عامل آسیب به بنگاه‌های اقتصادی و بی نظمی شده باید مجازات شود.

اکبری تالارپشتی اظهار کرد: در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید مدل حکمرانی اجرایی را تغییر دهیم. باید به مدل بسیج عمل کنیم و تصدی‌گری را به عهده مردم بگذاریم. از ظرفیت ملت باید در حوزه اقتصاد استفاده کنیم.

در ادامه برنامه داوود نوده‌فراهانی، عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شمس آباد نیز گفت: خیلی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی قابل پیشگیری است و قانون باید با کسانی که باعث مشکلات زنجیره‌ای می‌شوند، برخورد کند.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط چابک هستند و از تحریم به اندازه فشار اقتصادی آسیب نمی‌بینند.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شمس آباد تصریح کرد: ستادهای تسهیل باید زمان‌بندی شوند و در قانون حمایت از واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود. یک دستگاه نظارتی هم باید در قانون کسب و کار دیده شود.

کد خبر 545130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.