«۹ دی» نماد بصیرت افزایی مردم بود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: قیام تاریخی مردم ایران در ۹ دی، موفقیت در آزمون حسینی بودن و حسینی رفتار کردن و نماد بصیرت افزایی بود.

حسین باغشیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ملت ایران بارها و بارها در کوران تاریخ، عیار خود را در معرض دید قرار داده است و همیشه در مهلکه‌های سخت، آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وی افزود: نهم دی‌ماه را می‌توان جلوه‌ای بارز در تاریخ زرین حماسه قلمداد کرد زیرا از آن دست روزهای تاریخی و سرنوشت‌سازی است که تا ابد بر تارک تقویم انقلاب اسلامی می‌درخشد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، به نام «روز بصیرت» مزین شد و ماندگاری آن از این طریق بیشتر و جاودانه‌تر شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: تاریخ برای فراموش کردن نیست، بلکه برای یادآوری، عبرت و گرامی داشتن است و تا آنجا که می‌توان، روزهای معرفتی همچون حماسه ۹ دی را باید گرامی داشت.

وی با بیان اینکه قیام تاریخی مردم ایران در ۹ دی، موفقیت در آزمون حسینی بودن و حسینی رفتار کردن و نماد بصیرت افزایی بود، گفت: ملت ایران در این روز تاریخی نشان داد نه تنها به‌خوبی، وفاداری به قیام و نهضت حضرت حسین (ع) را می‌شناسد و پای آن می‌ایستد بلکه یکپارچه پای مبانی اعتقادی و انقلابی نهضت عاشورا می‌ماند و در لحظه مناسب، با خروشی بی‌مثال برای ادای دین به اندیشه نهضت حضرت حسین (ع) واکنش نشان می‌دهد.

باغشیخی، ۹ دی را واقعه‌ای چندوجهی دانست و تصریح کرد: این روز از یک سو صف‌بندی در مقابل همه آنان که امر به معروف در کلام حضرت حسین (ع) را نشنیدند، مشخص شد و از سوی دیگر خط‌بندی صریح و مشخصی با مسببین ظلم به وجود آورد؛ به همین جهت اهمیت کار تاریخی ملت ایران نمایان می‌شود و شاید کمتر واقعه‌ای در دوران بعد از انقلاب اسلامی را بتوان مثال زد که این‌چنین دارای ابعاد و لایه‌های مختلف باشد.

وی با بیان اینکه مجالس حسینی در طول تاریخ، پناهگاه خوبی برای مردم منطقه بوده است، اظهار کرد: با نگاهی گذرا به تاریخ کاشان پس از حادثه کربلا می‌بینیم این مجالس و پیام‌های عاشورایی تا چه اندازه سرمشق قیام‌های مجاهدان، شهدای گرانقدر و مردمی بوده که پای مبانی فرهنگی، سیاسی و مذهبی قیام سیدالشهدا در مقابل گردن‌کشان و طاغوتیان ایستادند.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: مردم این دیار علی‌رغم بی‌مهری‌های زیادی که از مناظر مختلفی همچون توسعه، رفاه و معیشت و همچنین نقدهایی که به سطح کیفی زندگی داشته‌اند، منشأ تأثیرگذارترین تحولات مذهبی و اعتقادی، همچون قیام ۹ دی، محسوب می‌شوند و نشانه‌های ایثار و فداکاری در آن‌ها مشهود است.

وی ادامه داد: حماسه ۹ دی نشان داد که هنوز با تکیه بر استراتژی‌های هدفمند و قاعده‌مند رسانه می‌توان از ابزارهای بصری، مکتوب و شنیداری رسانه برای تداوم گفتمان ۹ دی بهره برد و تمرکز خود را بر اولویت‌های درست بنیان نهاد تا همچون صفحه‌ای درخشان، لابه‌لای کتاب قطور تاریخ انقلاب اسلامی، برای آیندگان به یادگار باقی بماند؛ رسالتی که همچنان نباید مغفول بماند و در مسیر گفتمان نهضت حضرت سیدالشهداء (ع) به عنوان ترازی بر مبنای تأثیرگذاری قرار گیرد.

کد خبر 545118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.