محرم و یحیی به تساوی رضایت می‌دهند؟/پیش‌بینی نتیجه بازی سخت است

"هر دو تیم از بهترین‌های فوتبال ایران هستند. مدل و سبکی که ارائه می‌دهند بسیار جذاب و دلپذیر است. فکر می‌کنم بازی خوبی را شاهد باشیم، البته اینکه در نهایت چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد به این بر می‌گردد که بازیکنان با چه ایده‌ها و روش‌هایی در زمین حاضر می‌شوند."

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز چهارشنبه_ هشتم دی‌ماه_ و از ساعت ۱۶ یکی از مهم‌ترین دیدارهای نیم فصل اول لیگ برتر را بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان شاهد خواهیم بود. این دیدار که به الکلاسیکوی فوتبال ایران معروف است همیشه جذابیت‌های خاص خود را دارد و مصاف شاگردان محرم و یحیی می‌تواند هواداران این دو تیم را پای گیرنده‌های تلویزیونی میخکوب کند حتی به این قیمت که مسابقه در زمین بی طرف برگزار شود. در همین زمینه و برای بحث پیرامون این بازی با فرزاد آشوبی، بازیکن سابق پرسپولیس به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در خصوص این دیدار و شرایط حاکم بر بازی صحبت کنید. الکلاسیکوی فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هر دو تیم از بهترین‌های فوتبال ایران هستند. مدل و سبکی که ارائه می‌دهند بسیار جذاب و دلپذیر است. فکر می‌کنم بازی خوبی را شاهد باشیم؛ البته اینکه در نهایت چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد به این بر می‌گردد که بازیکنان با چه ایده‌ها و روش‌هایی در زمین حاضر می‌شوند و چقدر در انجام وظایف محوله موفق و متمرکز هستند. سخت است نتیجه این دیدار را پیش‌بینی کنیم، اما هر احتمالی وجود دارد.

چند بازیکن سابق پرسپولیس در بین زردپوشان قرار دارند؟ فکر می‌کنید شهریار مغانلو، سروش رفیعی و احمدزاده بتوانند شرایط بازی را به نفع سپاهان تغییر دهند؟

بازیکنانی که نام بُردید همگی مُهره‌های خوبی هستند و در بخش هجومی سپاهان می‌توانند تأثیرگذار باشند، اما اینکه در بازی امروز چه کیفیتی از بازی خود را نشان دهند و چه عملکردی را ثبت کنند، مسئله‌ای است که باید صبر کنیم تا سوت مسابقه از سوی داور زده شود. در واقع مهم این است که راهکار دفاعی تیم پرسپولیس به چه شکل خواهد بود تا اثربخشی این بازیکنان خوب و مؤثر را مهار کنند یا اینکه شرایط به نفع سپاهان رقم بخورد.

در خصوص پرسپولیس هم صحبت کنید؛ شرایط قرمزپوشان نسبت به ابتدای فصل بهتر شده و حالا به رقیب بزرگی رسیده‌اند. فکر می‌کنید شاگردان گل‌محمدی بتوانند در این دیدار به سه امتیاز بازی برسند؟

به نظر می‌رسد در اردوی پرسپولیس دو موضوع باعث شده تا نوسان بیشتری در عملکرد و نتیجه‌گیری آنها شاهد باشیم؛ موضوع اول جدایی سه بازیکن بسیار خوب و باکیفیت بود و موضوع دوم نیز بی‌ثباتی در مدیریت و مسائل مدیریتی باشگاه است. معتقدم اگر پرسپولیس تقویت شود و باشگاه ثبات و آرامش بیشتری را به تیم تزریق کند این تیم نیز کماکان پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد.

تیم سپاهان با هدایت نویدکیا سبک جدیدی را در فوتبال کشورمان پایه‌ریزی کرده است. این شیوه، سبک بازی هجومی را در الویت قرار می‌دهد و تساوی جایی در تفکرات مربی ندارد. فکر می‌کنید سرمربی زردپوشان باز هم برای برد پا به زمین می‌گذارد یا در این دیدار حساس به تساوی هم فکر می‌کند؟

گمان می‌کنم وقتی تیم بزرگ و پر مهره‌ای را در اختیار دارید و سبک و فلسفه برای بازی مشخص کرده‌اید طبیعتاً باید آن مسیر را ادامه دهید، اما هر مسیری گاهی اوقات نیازمند اصلاح است. اصلاح نه به معنای تغییرات بنیادی و وسیع، بلکه منظور این است که در بعضی شرایط که به دنبال رشد و پیشرفت تیم هستید، راهکارهایی که می‌تواند منجر به تغییر شرایط شود را ایجاد کنید. بعید به نظر می‌رسد محرم نویدکیا به دنبال تساوی باشد و در اصل این ایده را دنبال کند.

از طرف دیگر دیده شده که یحیی گل‌محمدی در بازی‌های بزرگ به تساوی رضایت می‌دهد. نظر شما در خصوص تیم پرسپولیس و سبک بازی آنها در این دیدار چیست؟

به نظر می‌رسد موردی که در خصوص محرم اشاره کردم برای یحیی و تیمش صدق می‌کند. هر دو تیم برای پیروزی تلاش می‌کنند با این تفاوت که مقداری سبک کار قرمزها با سپاهان متفاوت است. این به موجودی هر تیم و شرایط حریف باز می‌گردد. به احتمال فراوان پرسپولیس ضمن حفظ ساختار دفاعی به دنبال گلزنی به سپاهان خواهد بود و البته غیر از این هم نباید انتظار داشته باشیم.

و اما صحبت پایانی.

امیدوارم بازی خوبی را از دو تیم شاهد باشیم و پس از پایان دیدار از عملکرد پرسپولیس و سپاهان لذت ببریم.

کد خبر 545051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.