لوا و امباپه مخالف جام جهانی دوسالانه

کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی مخالفت جدی خود نسبت به برگزاری هر دو سال یک‌بار جام جهانی را ابراز کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی دو ستاره مطرح دنیای فوتبال نسبت به برگزاری دوسالانه مسابقات جام جهانی ابراز نگرانی کرده و برنامه‌ریزی در چنین شرایطی را برای بازیکنان بسیار خسته کننده دانستند.

ماه‌هاست که فیفا پیشنهاد برگزاری دوسالانه رقابت‌های جام جهانی را ارائه کرده و در حال بررسی این طرح است. در حال حاضر رقابت‌های جام جهانی هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و این سنتی است که برای چندین دهه در فوتبال ثابت مانده است. با این حال فیفا در نظر دارد تا برای درآمدزایی بیشتر، این مسابقات را با فاصله دو ساله برگزار کند.

هم امباپه مهاجم پاری سن ژرمن و هم لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ موافق این تغییر نیستند و اعتقاد دارند که برگزاری مسابقات با این فشردگی، آسیب‌های زیادی به بازیکنان وارد می‌کند. امباپه در این رابطه گفته است: ما دوست داریم بازی کنیم اما هر دو سال یک جام جهانی واقعاً زیاد است. اگر مردم می‌خواهند بازی‌های با کیفیت و خوبی از ما ببینند، باید فرصت کافی برای استراحت کردن داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری این مسابقات به صورت دوسالانه ممکن است ارزش آن را نیز کاهش دهد. در آن صورت مسابقات کاملاً عادی خواهد شد و خاص بودن فعلی خودش را از دست می‌دهد. واقعاً ما دوست داریم بارها در زمین بازی حاضر شویم و مسابقه بدهیم، اما این برنامه‌ریزی فشار بیش از حد است.

لواندوفسکی نیز صحبت‌های امباپه را به زبان خودش تکرار کرده و احساس منفی‌اش نسبت به برگزاری هر دو سال یک بار جام جهانی را ابراز کرد: همین حالا بازی‌ها به اندازه کافی فشرده هستند و جام جهانی دوسالانه فشار بیش از حدی به ما وارد خواهد کرد. اگر بخواهیم هر دو سال یک بار در جام جهانی بازی کنیم، سطح ما و همچنین سطح مسابقات پایین می‌آید. غیرممکن است که بدن و ذهن در یک سطح عمل کنند و بازیکنان نیاز به استراحت کافی دارند.

کد خبر 544973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.