ادارات مسئول در ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از مسئولیت شانه خالی می‌کنند

شهردار خرم‌آباد گفت: اداراتی که با کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب مرتبط هستند، به نوعی از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کرده‌اند و همه چیز به دوش شهرداری افتاده است.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در کارگروه «کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان شهرستان» بر اساس دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب که توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شده است، چند مدیر اجرایی عضو هستند.

وی تصریح کرد: رئیس این کارگروه فرماندار شهرستان است و دیگر نفرات شامل شهرداران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست، رئیس مرکز بهداشت، رئیس دامپزشکی، بخشدار، دهیار و نماینده انجمن حمایت از حیوانات شهرستان است.

شهردار خرم‌آباد افزود: اداراتی که مرتبط با موضوع هستند، به نوعی از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کرده‌اند و همه چیز به دوش شهرداری افتاده است.

وی اضافه کرد: ما در حد توان برای ساماندهی پناهگاه نگهداری از سگ‌های بلاصاحب اقدام کرده و هر چند که می‌دانیم با شرایط مطلوب فاصله داریم، اما از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی نکرده‌ایم.

فتوحی ادامه داد: در بحث جمع‌آوری، جداسازی نر و ماده و اقامتگاه، شهرداری به تنهایی و بیش از این نمی‌تواند اقدام کند و بقیه ادارات که عضو کارگروه هستند باید پای کار آمده و به مسئولیت قانونی خود عمل کنند.

کد خبر 544930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.