آمادگی کره برای مقدماتی جام جهانی

با کسب تنها یک پیروزی، کره جنوبی می‌تواند جواز حضور در جام جهانی را کسب کند و نمی‌خواهد کارش در چهار بازی باقیمانده به اما و اگر بکشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از یون هاپ، فدراسیون فوتبال کره اعلام کرد که کره جنوبی در ژانویه برای آمادگی بیشتر پیش از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در مسابقات دوستانه فوتبال شرکت خواهد کرد.

مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار است در روزهای پایانی ژانویه از سر گرفته شود و تیم ملی کره نیز از تیم‌های حاضر در گروه ایران است. کره‌ای‌ها که برای صعود به جام جهانی احساس خطر می‌کنند، دو بازی دوستانه را پیش از بازی‌های مقدماتی برای آمادگی بیشتر برگزار خواهند کرد.

فدراسیون فوتبال کره (KFA) اعلام کرد که تیم ملی این کشور در ۱۵ ژانویه به مصاف ایسلند می‌رود و سپس در ۲۱ ژانویه نیز در برابر مولداوی صف آرایی خواهد کرد. هر دو بازی در ورزشگاه آنتالیای ترکیه برگزار خواهد شد، جایی که کره جنوبی اردوی تدارکاتی خود را در ۹ ژانویه برپا خواهد کرد. زمان برگزاری این دو بازی هنوز مشخص نشده و متعاقباً اعلام خواهد شد.

کره جنوبی با مربیگری پائولو بنتو، آخرین مرحله مقدماتی آسیا برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را در ۲۷ ژانویه در برابر لبنان از سر می‌گیرد و سپس در یکم فوریه در مکانی که بعداً مشخص می‌شود با سوریه بازی خواهد کرد. کره جنوبی با ۱۴ امتیاز در رده دوم گروه A قرار دارد. تیم ملی ایران با دو امتیاز بیشتر نسبت به کره در صدر جدول قرار دارد و تنها چهار بازی تا پایان دور مقدماتی باقی مانده است.

دو تیم برتر هر یک از دو گروه جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد و کره جنوبی با برتری هشت امتیازی نسبت به امارات متحده عربی در رده سوم، می‌تواند با پیروزی مقابل لبنان در ماه آینده بلیط قطر را به دست آورد. در حال حاضر کره جنوبی در رتبه ۳۳ جهان قرار دارد و دو تیم ایسلند و مولداوی که قرار است با کره بازی دوستانه انجام دهند نیز به ترتیب در جایگاه ۶۲ و ۱۸۱ رنکینگ جهانی قرار دارند.

کد خبر 544901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.