پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی اجرای شبکه مستقل آبیاری فضای سبز مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی در اجرای شبکه مستقل آبیاری فضای سبز در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری با بیان اینکه در این پروژه، تمامی منابع تأمین آب، اعم از تصفیه خانه‌ها، چاه‌ها و منابع استحصالی از آب باران همچنین کلیه نقاط مصرف به شبکه متصل می‌شود، اظهار کرد: احداث مخازن ذخیره آب، ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال آب (خط رینگ اصلی، خطوط انتقال نیمه اصلی و شبکه‌های فرعی) از جمله عملیات‌های اجرایی این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۱ کیلومتر از مجموع ۱۵۶ کیلومتر خطوط انتقال اصلی و رینگ جداسازی این پروژه اجرایی شده است، افزود: ۱۴۶ کیلومتر از مجموع ۴۲۵ کیلومتر از خطوط شبکه توزیع، ۱۴ مخزن به حجم ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب از مجموع ۲۳ مخزن و ۱۰ ایستگاه از ۲۲ ایستگاه این پروژه تاکنون برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: توزیع عادلانه آب در سطح فضای سبز شهر، حذف تردد تانکر و کاهش ترافیک و آلاینده‌ها، کاهش هدر رفت آب و مدیریت بهینه منابع آبی، امکان تزریق منابع آبی تجدید پذیر و پایدار مانند پساب تصفیه خانه‌ها به شبکه جداسازی و … از اهداف اجرای این پروژه در مشهد است.

وی با اشاره به تکمیل شبکه مستقل آبیاری فضای سبز در مناطق ۱۰ و ۱۲ در سال ۹۹ و اجرای خطوط اصلی، نیمه اصلی و فرعی شبکه مذکور در مناطق ۹ و ۱۱ طی سال جاری، ادامه داد: اجرای الگوی مصرف آب در آبیاری فضای سبز از دغدغه‌های مدیریت شهری است.

مختاری با بیان اینکه کاهش میزان بارندگی در چند سال گذشته و رشد مصرف آب در شهرها عامل مهمی جهت هر چه سریع‌تر اجرا کردن توسعه شبکه انتقال و توزیع آب فضای سبز است، اضافه کرد: تأمین، انتقال و توزیع آب در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شهری امری ضروری است.

کد خبر 544894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.