حقابه‌های زیست‌محیطی رودخانه‌ها و تالاب‌های کشور ابلاغ شد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حقابه‌های زیست محیطی رودخانه‌ها و تالاب‌های کشور در سه بخش کم آبی، میان آبی و پرآبی مشخص و ابلاغ شده است.

به گزارش ایمنا، علی سلاجقه در آئین گرامیداشت شست و نهمین سالروز درگذشت استاد کریم ساعی بنیانگذار علوم جنگلبانی ایران که در سالن امام خمینی (ره) دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم در بحث مسائل آلودگی تالاب‌ها و حقابه‌های محیط زیستی بتوانیم به حد مطلوب وارد عمل شویم.

وی افزود: در بحث آلاینده‌های جوی کارگروهی در دفتر معاونت اول ریاست جمهوری با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، بهداشت درمان، نفت، جهادی کشاورزی و شهرداری تهران تشکیل شد و موضوع ۶۴ بندی اکنون در این زمینه در حال نهایی شدن است که روز گذشته حدود ۲۰ ماده آن مصوب شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه گام‌های اساسی در بعد حل سریع بسیاری از مسائل آلاینده کشور به خصوص در کلانشهرهای کشور مانند تهران و البرز برداشته می‌شود، تاکید کرد: انتظار می‌رود استانداران در هیأت دولت حضور یابند و از آنان در خصوص وضعیت زیست محیطی هر یک از مناطق کشور سوال شود چرا که استانداران با مسائل و مشکلات استان‌ها از نزدیک آشنایی دارند.

وی عنوان کرد: اکنون مدیری موفق است که مسائل زیست محیطی را حل کند زیرا امروز در بحث توسعه صنعتی و مسائل دیگر باید موضوع محیط زیست را با کمک فناوری‌های نوین پیش برد و امیدواریم به صورت جهادی و عالمانه در مسائل محیط زیست و مدبرانه مشکل کشور حل شود.

سلاجقه افزود: تعهد می‌دهم تا زمانی که افتخار خدمتگزاری در سازمان حفاظت محیط زیست را داشته باشم به عنوان خادم مردم حداقل یکی از مسائل مهم زیست محیطی کشور در هر بخش سامان یابد.

وی گفت: مسائل محیط زیست به جایی کشیده شده و زمانی که از چالش حرف می‌زنیم چالشگران و تحلیل گران خیلی بهتر از ما مسائل را تحلیل کرده و چالش‌ها را خوب می‌شناسند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مردم الان حل مشکلات را از ما می‌خواهند و توجیه کردن، جایگاهی در بحث مسائل محیط زیست کشور ندارد، تاکید کرد: در بسیاری از مسائل و مشکلات به آستانه‌ها رسیدهایم که بحث آلاینده‌ها و کمبود آب از جمله آنها است و امروز دیگر آبی وجود ندارد که حقابه‌ای اختصاص یابد.

شاخص‌های محیط زیست کشور بهبود می‌یابد

وی با بیان اینکه جوانان کشور برای رفع مشکلات در بخش‌های آب، پسماندها، آلاینده‌ها و امثال آنها برنامه دارند، گفت: تدابیری در دولت برای رفع آلاینده‌ها اندیشیده شده و روزهای خوبی در پیش روی داریم، ضمن آنکه شاخص‌های محیط زیست بهبود خواهد یافت.

سلاجقه با بیان اینکه تلاش‌ها بر این است تا تمهیداتی برای نجات تالاب‌ها و سفره‌های زیر زمینی با استفاده از توانمندی‌های جوانان کشور اتخاذ شود، ادامه داد: حدود ۶۰ سال است که پیامدهای آلایندگی محیط زیست، بحث سفره‌های آب زیرزمینی، مسائل ترافیک و تالاب‌ها خود را در کشور نشان داده و امروز اثرات آنها را می‌بینیم، لذا با وضعیت آب و هوایی که امروز داریم، شرایط مناسب نیست.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم کارهایی برای بهبودی وضعیت محیط زیست در حال انجام است که بسیار ارزنده و مشکل‌گشا خواهد بود، جوانان ما می‌توانند با همین شرایط مشکلات را حل کنند و مشکل‌گشا شوند و برای ما تکلیف است که از این سرمایه‌ها استفاده کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 544797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.