رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان منصوب شد

رضا مختاری ملک آبادی، به‌ عنوان رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان معرفی شد و از زحمات محمدرضا جلالی، رئیس سابق این دانشگاه تجلیل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان اظهار کرد: آن استادی که قلم می‌زند، مقاله می‌نویسد، تدریسی انجام می‌دهد و شاگرد پروری می‌کند؛ مانند مجاهد فی سبیل الله است. در نظام امت اسلامی وقتی با ریاست‌ها و موقعیت‌ها مواجه می‌شویم می‌بینیم که هیچ ارزشی بالاتر از خدمتگزاری برای مدیر و رئیس وجود ندارد. این مدیریت و ریاست به هر کدام از ما برسد مطمئناً جنبه خدمت‌رسانی ما و جبهه‌های مطالبه‌گری از ما بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: دانشگاه پیام نور ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد افراد گنجینه‌های انسانی هستند و می‌توانیم با این استفاده از این ظرفیت‌ها به عنوان یک دانشگاه پیشرو و پیشگام برای گام‌های بلند در مسیر منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب حضور داشته باشیم.

محمد جمال‌زاده، معاون پارلمانی و حقوقی دانشگاه پیام‌نور در ادامه اظهار کرد: در دین ما توصیه شده، بر حذر باشید و از پست و مقام دوری کنید؛ زیرا پاسخگویی نسبت به آن خیلی سخت و دشوار است. مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند هر مسئولی چه خوب و چه بد در روز قیامت با دستان بسته محشور می‌شود که اگر عملکرد خوبی داشته باشد دستان آن باز و اگر بد باشد دست بسته عقوبت می‌گردد؛ که خودشان دهنده اهمیت پاسخگویی مسئولیت را می‌رساند. نکته دیگری که باید توجه داشت اینکه در دین ما به مسئولیت چگونه نگاه می‌شود؟ مسئولیت، امانت داری است و امر بسیار سختی است و الزامات و شاخص‌هایی دارد.

وی با اشاره به اهمیت دانشگاه و جایگاه آن از منظر حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری، گفت: حضرت امام (ره) می‌فرمایند دانشگاه مبدا همه تحولات و مقدرات یک کشور است اگر دانشگاه کشور اصلاح شود کشور اصلاح می‌گردد و اگر تباه شود کشور تباه می‌گردد. دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند و دانشگاه بد کشور را به عقب می‌راند.

در ادامه محمدرضا جلالی، رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان اصفهان از تلاش‌ها و زحمات همکاران و مسئولان ستادی و رؤسای مراکز و واحدهای استان تشکر و قدردانی کرد و گفت: مختاری، رئیس جدید دانشگاه از نیروهای ارزشمند و انقلابی، به دلیل توانمندی‌ها و مسئولیت‌های اجرایی در سطح دانشگاه و بیرون از فضای دانشگاه بی‌بدیل هستند.

در ادامه مراسم رضا مختاری، رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان و رئیس منطقه ۶ دانشگاه پیام نور ضمن تشکر از زحمات محمدرضا جلالی گفت: دانشگاه پیام نور در کشور عملکرد بی‌نظیری داشته و به ویژه در زمینه آموزش الکترونیک سابقه خوبی به همراه داشته است و امیدواریم بتوانم با کمک همه همکاران خدمتگزار خوبی برای دانشجویان باشیم و بتوانیم قدم‌های خوبی در راستای تحقق آرمان‌های مقدس دانشگاه تلاش مضاعف داشته و در رسیدن به تمدن نوین اسلامی قدم برداریم.

وی تصریح کرد: امروز باید بیش از پیش تلاش کرد و دیپلماسی علمی دانشگاه را توسعه داد تا بتوانیم دانشگاه را به سمت توسعه مراکز رشد، مراکز کارآفرینی و مراکز دانش بنیان گسترش دهیم و سرلوحه کارمان قرار دهیم. دانشگاه پیام نور خود را با سرفصل‌های جدید تطبیق داده و در بین دانشگاه‌های سرآمد بوده است و به ویژه در شرایط سخت شیوع کرونا خوش درخشیده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد: باید با تغییر تفکرات و تغییر شیوه کاری سطح خوبی را برای دانشگاه ایجاد کنیم و با گسترش همکاری‌ها با صنعت و جامعه بتوانیم دانشگاهی نیاز محور، مسئله محور، خلاق و کارآفرین، پیشرو و توسعه یافته داشته باشیم و برند جدیدی را برای دانشگاه در منطقه ۶ ایجاد کنیم.

وی افزود: قابلیت‌ها و فرصت‌های ناشناخته‌ای داریم و باید بتوانیم شعار "ما می‌توانیم" را صرف کنیم تا به افق‌های خوبی دست پیدا کنیم و بتوانیم با گسترش مراکز دانش‌بنیان به این اهداف برسیم، در عرصه علم و عمل موفق باشیم و با خودسازی بتوانیم به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم؛ که در این راستا نقش جوانان برای نهال سازی آینده بسیار ارزنده است. طبق بیانات مقام معظم رهبری و بنیانگذار کبیر انقلاب دانشگاه باید مبدا همه تحولات جامعه باشد. باید دانشگاهی نقش‌آفرین، پیشران و کلیدی و ممتاز در سطح جامعه داشته باشیم و با کمک یکدیگر امید را در دانشگاه تزریق کنیم و در این شرایط سخت که مسئولیت سنگینی داریم، همراه با شفافیت و مردم‌داری به خوبی بتوانیم به جامعه خود پاسخگو و خدمتگزار باشیم.

در پایان این جلسه، از محمدرضا جلالی، رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان اصفهان تجلیل شد.

کد خبر 544789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.