نام سپاهان در بین رای دهندگان نیست/اعتراض کردیم اما جوابی نگرفتیم!

سرمربی تیم والیبال سپاهان در خصوص اتفاقات اخیر در خصوص شیوه برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال توضیحاتی را ارائه داد.

رحمان محمدی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با اتفاقات اخیر در خصوص شیوه برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال، اظهار کرد: قبل از شروع لیگ و در خردادماه فدراسیون والیبال جلسه‌ای با مدیران، نماینده‌ها و مربیان باشگاه‌ها برگزار کرد. در آن جلسه به دلیل اینکه هنوز تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر مشخص نبود به جمع‌بندی نرسیدیم و قرار شد باشگاه‌ها نظرات خود را به صورت کتبی به سازمان لیگ ارائه دهند. باشگاه سپاهان نامه‌ای زد که مسابقات بر اساس آئین‌نامه و با توجه به زمانی که وجود دارد با ۱۲ تیم و به صورت رفت و برگشت برگزار شود ولی در نهایت نیم فصل اول برخلاف آئین‌نامه با ۱۴ تیم به صورت رفت و برگشت برگزار شد.

وی ادامه داد: حضور ۱۴ تیم در لیگ برتر باعث شد مسابقات و مسافرت‌ها بیشتر شود و وقفه‌ای که به دلیل حضور باشگاه سیرجان در مسابقات باشگاه‌های جهان به وجود آمد مزید بر علت شد که از لحاظ زمانی تحت فشار قرار بگیریم.

سرمربی تیم والیبال سپاهان با بیان اینکه نامه‌ای به سازمان لیگ زدیم که در صورت امکان مسابقات به سال آینده موکول شود، تصریح کرد: اگر مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال در فروردین‌ماه برگزار شود فشار مسابقات، مسافرت‌ها و عواملی که ممکن است تیم‌ها را تحت فشار قرار دهد کم می‌شود. اما به ما اعلام شد که به دلیل اردوهای ملی و استراحت بازیکنان نمی‌شود ادامه لیگ را به سال آینده موکول کنیم و ما نیز به نظر آنها احترام گذاشتیم.

با هیچکدام از دو شیوه پیشنهادی فدراسیون موافق نبودیم

محمدی‌راد اضافه کرد: فدراسیون والیبال مجدداً برای نیم فصل دوم ۲ شیوه پیشنهاد داد؛ شیوه اول برگزاری دور برگشت به صورت رفت و برگشت و برگزاری پلی‌آف به صورت متمرکز بود و شیوه دوم هم به صورت کاملاً متمرکز بود که البته ما با هیچکدام موافق نبودیم.

وی در رابطه با پیشنهاد سوم سپاهان، خاطر نشان کرد: باشگاه سپاهان پیشنهاد سومی داد که اگر هدف کم کردن مسافرت‌ها، آسیب‌دیدگی‌ها، استفاده از ویدئو چک و کاهش ابتلاء به کرونا است، دور برگشت را متمرکز برگزار کنید و مرحله پلی‌آف به صورت رفت و برگشت باشد زیرا این مرحله اهمیت زیادی دارد و سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها در آن صورت می‌گیرد. باید برای تیمی که در پایان مرحله دور برگشت در صدر جدول قرار می‌گیرد امتیازی قائل شد.

پیشنهاد ما هرگز بررسی نشد!

سرمربی تیم والیبال سپاهان افزود: زمانی که پیشنهاد را دادیم جمع‌بندی نامه‌ها را انجام داده بودند و پیشنهاد ما بررسی نشد، اما موضوعی که در رابطه با شمارش آرا وجود دارد این است که سپاهان به هیچکدام از این ۲ روش رأی نداده است اما سازمان لیگ اعلام کرد به شیوه دوم رأی دادیم. اتیم گنبد نیز به هیچکدام از شیوه‌ها رأی نداده است اما اعلام شد به شیوه اول رأی داده است و. تیم پاس گرگان نیز با شیوه اول موافقت کرد البته به شرطی که مرحله پلی‌آف به سال ۱۴۰۱ کشیده شود.

محمدی‌راد با اشاره به اینکه قرار نیست وقتی به هیچکدام از روش‌ها رأی ندادیم نام تیم‌مان را به عنوان یک رأی برای روشی که خود می‌داهند رد کنند، گفت: نظر من جذاب کردن مسابقات است، تا قبل از پیشنهاد این ۲ شیوه، اصرار بر این داشتیم که مسابقات طبق آئین‌نامه و به صورت رفت و برگشت برگزار شود زیرا مسابقات جذاب‌تر می‌شود.

وی افزود: رقابت‌های لیگ برتر اهمیت زیادی دارد زیرا بازیکنان جوان را به والیبال ایران معرفی می‌کند که به نفع تیم ملی هم است و در کل هرچقدر لیگ برتر از نظر کیفی بالا باشد به سود والیبال است.

سرمربی تیم والیبال سپاهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه آیا در این خصوص اعتراضی هم داشتید؟ اظهار کرد: اعتراض کردیم اما جوابی نگرفتیم، شخصاً با دبیر سازمان لیگ صحبت کردم و اعتراض خود را مطرح کردم که ایشان هم تعجب کرد و گفت در جریان نیستم!

کد خبر 544718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.