کاهش کیفیت هوا تا دو روز آینده/نفوذ سامانه جدید بارشی به استان از چهارشنبه

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: مناطق مرکزی و صنعتی استان تا اوایل روز چهارشنبه غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا را خواهند داشت و از روز چهارشنبه با نفود سامانه ناپایدار بارشی در اکثر مناطق استان بارش پراکنده باران و در غرب و جنوب استان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار بر روی استان طی دو روز آینده است، بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد است.

وی افزود: در مناطق مرکزی و صنعتی استان تا اوایل روز چهارشنبه غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار بارشی در اکثر مناطق استان، افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید (موقتی) و بارش پراکنده باران، و در غرب و جنوب استان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

آقایی اضافه کرد: این سامانه تا اوایل هفته به طور متناوب بر روی استان فعال است و شدت بارش از عصر روز پنجشنبه تا اوایل روز جمعه و برای نیمه شمالی استان طی روز جمعه خواهد بود و از عصر روز شنبه تا اوایل روز یکشنبه بارش‌ها تقویت خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: طی فعالیت این سامانه مه آلودگی، کاهش دید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ در زمان بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی وجود دارد.

آقایی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، تاکید کرد: دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین زمان به ۱۳ درجه می‌رسد و کمینه دمای فردا نیز به منفی پنج درجه خواهد رسید؛ گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با ۱۶ درجه و سردترین نقطه استان بوئین و میاندشت با منفی ۱۰ درجه خواهد بود.

کد خبر 544709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.