دولت نصف اقساط وام مسکن را پرداخت کند

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان با اشاره به اقساط سنگین وام طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه هدف این طرح، در صورت وجود این میزان از اقساط، استقبال زیادی از آن نخواهد شد.

مهدی جعفرپیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با وجود ابهامات فراوان در اقساط وام طرح مسکن، محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره اقساط تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن، اعلام کرد که دولت نیمی از اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: در چنین شرایطی برای متقاضیان مسکن در تهران که سقف تسهیلات آن ۴۵۰ میلیون تومان است، میزان اقساط هفت یا پنج میلیون تومان نیست و با توجه به آنکه نیمی از اقساط آن را دولت پرداخت می‌کند، به نصف ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان می‌رسد.

به گفته این مسئول در صورتی که پیش از این برای اجرای طرح مسکن مهر، دولت فقط زمین را ارائه می‌کرد و هزینه ساخت و ساز از مردم دریافت می‌شد.

جعفرپیشه تصریح کرد: حالا با توجه به گرانی هزینه‌های ساخت مسکن، واضح است که متقاضیان توان بازپرداخت کل این اقساط را نخواهند داشت. مگر آنکه دولت به گفته خود برای بر عهده‌گیری نیمی از اقساط وام عمل کند.

وی اظهار کرد: دولت با راهکارهای دیگری نیز مانند طولانی کردن زمان بازپرداخت اقساط وام و کاهش و حتی به صفر رساندن نرخ بهره آن هم می‌تواند به حل این معضل کمک کند تا افراد متقاضی مسکن، بتوانند برای داشتن سرپناه اقدام کنند.

کد خبر 544682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.