مسمومیت ۱۲ نفر با مونوکسیدکربن در مازندران

در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ نفر در استان مازندران دچار مسمومیت و خفگی با مونواکسیدکربن شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته، کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ مازندران به ۱۲ نفر از افرادی که دچار مسمومیت با مونواکسیدکربن شده بودند اقدامات درمانی پیش بیمارستانی ارائه و به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی افزود: اولین حادثه در ساعت ۱۰:۲۰ روز یکشنبه _پنجم دی‌ماه_ در منطقه سرخرود اتفاق افتاد که هشت نفر در اثر عوارض ناشی از مسمومیت با مونواکسیدکربن توسط تیم‌های اعزامی اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار منتقل شدند. لازم به ذکر است این مصدومان چهار نفر مرد و چهار نفر زن بودند.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: دومین حادثه در ساعت ۱۱:۳۲ روز یکشنبه _پنجم دی‌ماه_ در شهر چالوس بود که در آن چهار نفر (۲ زن و ۲ مرد) دچار مسمومیت با گاز co شدند که توسط تیم‌های اعزامی اورژانس پس از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی اولیه به بیمارستان طالقانی شهرستان چالوس منتقل شدند.

حبیبی ساروی تاکید کرد: با توجه به آغاز سردی هوا و استفاده از لوازم گرمازا اعم از بخاری گازی و پکیج، حتماً از سلامت دستگاه‌ها و خروج کامل دود از دودکش‌ها اطمینان حاصل کنید.

کد خبر 544660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.