حاج رسولی‌ها: کدهای ارتفاعی منطقه ۳ اصلاح شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معضلات و چالش‌های مربوط به کد ارتفاع ساختمان‌ها باید در سفر وزیر میراث فرهنگی به اصفهان مطرح شود تا مشکلات برطرف و نوسازی در منطقه سه افزایش یابد.

عباس حاج‌رسولی‌ها در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان که در منطقه سه شهرداری برگزار شد، گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وظایف کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان برای رفع مشکلات و بازدید از پروژه‌های شهری، اظهار کرد: یکی از وظایف کمیته نظارتی شورا تشکیل جلسات هفتگی در مناطق با شهروندان در حضور شهردار منطقه است.

وی ادامه داد: در کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح موضوع انجام می‌شود و شهرداران مناطق به حل مسائل می‌پردازند تا مسائل مناطق مختلف شهر را با هم‌اندیشی و در نظر گرفتن مصوبات رفع کنیم، اما اگر آن مسئله نیاز به طرح و لایحه داشته باشد، در شورای اسلامی شهر بررسی و مصوب می‌شود تا مشکل شهروندان برطرف شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کمیته نظارتی محلی برای اطمینان مردم و شهرداری است تا مسئله و معضلات با مصوبات فعلی یا در صورت نیاز با ارائه مصوبه جدید در تأمین شورا حل شود، در برگزاری جلسات هفتگی شورا می‌توان مصوباتی را برای رفع مشکلات شهروندان به تصویب رسانند و این یکی از ویژگی‌های شورا است.

وی افزود: در حالی که شهروندان ساکن در بافت تاریخی مشکلات زیادی با میراث فرهنگی دارند، مسئولان مربوطه در صدد حل مشکلات موجود برنمی‌آیند به طوری که در منطقه سه شهرداری، آئین‌نامه‌های سخت میراث فرهنگی باعث شده است محله‌های تاریخی شهر به محله‌های فرسوده تبدیل شود و خانه‌های قدیمی در کنار بافت تاریخی باقی بماند چرا که اجازه ساخت و ساز با ارتفاع به شهروندان این منطقه داده نمی‌شود.

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه معضلات و چالش‌های مربوط به کد ارتفاع ساختمان‌ها باید در سفر وزیر میراث فرهنگی به اصفهان مطرح شود تا مشکلات برطرف و نوسازی در منطقه سه افزایش یابد، اظهار امیدواری کرد: با اختیاراتی که وزیر میراث فرهنگی دارد، بتواند مسائل را برای شهروندان تسهیل کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین مشکل شهروندان موضوع ارتفاع ساختمان‌ها و بازگشایی گلوگاه‌ها در محلات است تا ساخت و ساز و تردد در شهر اصفهان تسهیل شود، ادامه داد: حدود پنج تا شش هزار مجموعه تاریخی و بیش از دو سوم بحث تاریخی در شهر اصفهان است، بنابراین لازم است به مناطقی که محور تاریخی شهر است، به طور ویژه توجه کرد، اگر حفظ میراث با شهرداری باشد، هم دولت کارش تسهیل می‌شود و هم مشکلات شهروندان سریع‌تر حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از وظایف کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر بازدید از پروژه‌های مناطق و نظارت بر روند انجام و پیشرفت آنها است و در کنار این اقدامات، رسیدگی به مساجد، نقاط کلیدی محله‌ها، بازدید از پروژه و بررسی میزان پیشرفت آن‌ها را نیز در برنامه قرار دادیم، البته ضروری است که در این میان جویای احوال خانواده‌های شهدای دفاع مقدس نیز باشیم.

کد خبر 544653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.