صدور سند مالکیت رسمی در طرح کاداستر سرعت می‌گیرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل گفت: در طرح کاداستر، بازه زمانی صدور سند مالکیت رسمی برای اراضی شهروندان این شهر با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

سینا عسگرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به آرای متعدد هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و ابلاغیه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان به تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان، صدور پروانه ساختمانی برای زمین‌های نسقی و مبایعه‌نامه ممنوع است و شهرداری لوندویل نیز از این پس برای زمین‌های فاقد سند مالکیت رسمی، پروانه ساختمانی صادر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد اراضی شهری لوندویل دارای سند مالکیت رسمی هستند، افزود: از اواخر آبان‌ماه سال‌جاری، شهرداری لوندویل با هماهنگی بنیاد مسکن، طرح کاداستر را در اراضی دارای اعیانی، فاقد اعیانی و فاقد سند مالکیت رسمی، طبق نقشه طرح تفصیلی در محدوده این شهر آغاز کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل با بیان اینکه این طرح در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر انجام می‌شود، گفت: در این طرح مهندسان مشاور طبق قراردادی با بنیاد مسکن متعهد هستند تا با نقشه‌برداری، مختصات سه هزار و ۵۰۰ اراضی محدوده شهری لوندویل را مشخص کنند.

وی افزود: در این طرح میزان عقب‌نشینی اراضی، در سند مالکیت رسمی قید می‌شود، اما فعلاً عملیات عقب‌نشینی انجام نخواهد شد. پس از اتمام نقشه‌برداری در اراضی فاقد سند مالکیت رسمی، شهروندان می‌توانند برای انجام مراحل اداری به دفتر شورای اسلامی شهر، در خیابان دانش طبقه فوقانی واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لوندویل مراجعه کنند.

عسگرپور خاطرنشان کرد: کلیه مدارک شهروندان از جمله نسخ، فروش‌نامه و مبایعه‌نامه در دفتر شورای اسلامی شهر آماده شده و به اداره بنیاد مسکن ارسال می‌شود و سپس برای صدور سند مالکیت رسمی در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک قرار می‌گیرد.

وی کاهش هزینه و بروکراسی اداری، تسریع در رسیدگی همزمان به تعداد زیاد پرونده‌های اراضی دارای اعیانی و فاقد اعیانی و صدور سند مالکیت رسمی را از مزایای طرح کاداستر دانست و از شهروندان لوندویل خواست، در این طرح با شهرداری و شورای اسلامی شهر همکاری کنند تا نقشه‌برداری در اراضی محدوده شهر تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

به گزارش ایمنا، شهر لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است..

کد خبر 544627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.