دنبال حل مشکلات تجارت با آذربایجان غربی هستیم

استاندار اربیل عراق با قدردانی از اهتمام ویژه استاندار و مدیران استانی آذربایجان غربی در راستای رسیدگی به مشکلات مرزی با شمال کشورش، گفت: ما نیز دنبال حل مشکلات تجارت با این استان هستیم و در این خصوص، آمادگی کامل داریم.

به گزارش ایمنا، امید عبدالرحمان حسن یکشنبه شب در نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط آذربایجان غربی و استان اربیل عراق که با حضور مسئولان عالیرتبه و مرزی دو طرف در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای حل این مشکلات نیز اختیار کامل دارم و می‌توانیم با همراهی همدیگر در این مسیر گام‌های بلندی برداریم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان آذربایجان غربی به دنبال ایجاد زمینه حمل مستقیم کالاها به شمال عراق است، افزود: برای حل این مشکل و جلوگیری از بیکاری رانندگان طرف عراق، می‌توان شرکتی مشترک راه اندازی کرد.

استاندار اربیل عراق ادامه داد: افزایش ساعات کاری، کاهش روزهای تعطیل و مواردی از این دست نیز مشکلاتی هستند که می‌توان با نشست‌های مشترک مسؤولان فنی در جهت حل آنها گام برداشت.

عبدالرحمان حسن با اشاره به اینکه می‌توان در پایان این نشست، تفاهم مشترکی برای حل مشکلات به امضا رساند، بیان کرد: در این راستا، تیم‌های مشترک فنی با حضور مسؤولان ۲ طرف، امروز و فردا نشست برگزار می‌کنند تا به راه حل مشترکی برسیم.

وی گفت: مدیریت استان اربیل عراق آماده همکاری در راستای میزبانی از نمایشگاه تولیدات آذربایجان غربی در این استان است که امیدواریم مقدمات آن فراهم شود.

در این نشست مدیران مرزی، گمرکات و تجار و بازرگانان دو طرف به بیان مشکلات پرداخته و خواستار همکاری برای رفع آن شدند.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی ایران با عراق است که ۲۵۰ کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق دارد.

منبع: ایرنا
کد خبر 544618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.