بهترین شهرهای دیواری جهان

بهترین شهرهای دیواری جهان شامل پینگ یائو، کارکاسون فرانسه، دوبرونیک کرواسی، یورک انگلستان و شیان چین است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر عکاسی هیچ چیزی لذت بخش‌تر از مشاهده شهرهای دیواری قرون وسطی و گردش در داخل قلعه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌های آن‌ها نیست.

شهرهای دیواری، مناطق تاریخی است که در آن‌ها برای محافظت از دشمنان، سازه‌های عظیمی ساخته شده است؛ این شهرهای قرون وسطایی امروزه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. در ادامه شما را با شهرهای دیواری پینگ یائو، کارکاسون فرانسه، دوبرونیک کرواسی، یورک انگلستان و شیان چین آشنا می‌کنیم:

پینگ یائو، چین

شهر پینگ یائو که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می‌گردد در استان شانشی چین واقع شده است. این شهر زمانی مهم‌ترین مرکز مالی بوده و نیمی از بانک‌های کشور در آن قرار داشتند. پینگ یائو معماری خود را از دوران سلسله‌های مینگ و چینگ (Ming and Qing) حفظ کرده است و به همراه دیوارهای شهر چشمگیر و تأثیرگذار خود در فهرست میراث جهانی در سال ۱۹۹۷ ثبت شده است.

ساخت دیوارهای شهر در زمان امپراتور هونگوو در سال ۱۳۷۰ آغاز شد. این دیوارها ۱۲ متر ارتفاع دارد، فضای پیرامون آنها ۶ کیلومتر بوده و دارای ۶ دروازه و ۷۲ برج مراقبت است. امروزه مغازه‌ها و بازارهای خیابان‌های قرون وسطایی این شهر نیز ارزش بازدید دارد.

بهترین شهرهای دیواری جهان

کارکاسون، فرانسه

کارکاسون یک شهر مستحکم فرانسوی است که قدمت دیوارهای آن به دوران گالو-رومی (Gallo-Roman) می‌رسد.پس از معاهده پیرنه در سال ۱۶۵۹، سنگ کاری و برج‌های زیبای این شهر خراب شد، اما خوشبختانه در سال ۱۸۴۹ کارکاسون به عنوان یک بنای تاریخی حفاظت شده طبقه‌بندی و بازسازی آن آغاز شد. این شهر که در جنوب فرانسه قرار دارد، لقب بزرگترین شهر دیواری در اروپا را به خود اختصاص داده است.

بهترین شهرهای دیواری جهان

یورک، انگلستان

شهر تاریخی یورک در شمال انگلستان قرار دارد و بخش قابل توجهی از دیوارهای آن هنوز قدمت زمان خود را حفظ کرده است. تاریخچه یورک ۲ هزار ساله است و برای جلوگیری از حملات دیواری طولانی به دور این شهر کشیده شده بود. بازدیدکنندگان می‌توانند در امتداد دیوارهای این شهر قدم بزنند و در موزه‌های کوچک آن توقف کنند. در زیر دیوارهای قرون وسطایی شهر یورک، بقایایی از آجرکاری‌های رومی به چشم می‌خورد. امروزه مغازه‌های بسیار در میدان کینگ این شهر وجود دارد و بازدید از کاخ برلینگتون و کلیسای سنت هلن نیز برای گردشگران خوشایند خواهد بود. همچنین شهر یورک برای علاقه‌مندان به فیلم و تئاتر جذابیت‌های زیادی دارد چراکه جشنواره‌های فیلم‌های هنری در آن برگزار می‌شود.

بهترین شهرهای دیواری جهان

دوبرونیک، کرواسی

بیشتر دیوارها و استحکامات این شهر در اطراف مرکز قدیمی شهر بندری آدریاتیک دوبرونیک در قرن‌های ۱۴ و ۱۵ ساخته شده است، اما بخش‌هایی از آن تا قرن هفدهم گسترش یافته و تقویت شده است. اگرچه زلزله سال ۱۶۶۷ بسیاری از ساختمان‌های دوبرونیک را ویران کرد، اما دیوارهای آن تا حد زیادی آسیب ندیدند. گردشگران می‌توانند مسیر دو کیلومتری دیوارها را پیاده‌روی کنند تا مناظر فوق‌العاده‌ای از دریا را مشاهده کرده و شهر قدیمی که درون دیوارها قرار دارد را تحسین کنند. این شهر در سال ۱۹۷۹ جز یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. همچنین قلعه باستانی دورونیک جلوه زیبایی به این شهر بخشیده است و تاریخ قرون وسطی را برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کند.

بهترین شهرهای دیواری جهان

شیان، چین

دیوار شهر شیان به دستور Hongwu و در دوران امپراطوری Zhu Yuanzhang ساخته شد؛ زمانی که خطر ورود دشمنان به شهر احساس می‌شد. با نگاه کردن به دیوار مستحکم شیان، یک کنتراست قابل توجهی دیده می‌شود. در جلوی آن برج مراقبت، توپ و فانوس قرمز چینی قرار دارد و در دوردست یک ساختمان آپارتمان مدرن خودنمایی می‌کند.

این دیوار در طول تاریخ سه بار بازسازی شد. دیوار شهر شیان، یکی از بهترین دیوارهای مستحکم جهان است که ۱۲ متر ارتفاع، ۱۲ تا ۱۸ متر عرض و ۱۴ کیلومتر طول دارد. در اطراف دیوار شهر ۱۸ دروازه ورودی دیده می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از دیوار شهر و دوچرخه سواری می‌توانند از ورودی دروازه جنوبی استفاده کنند.

بهترین شهرهای دیواری جهان

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 544573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.