توزیع  ۶۳ هزار بسته معیشتی به مناسبت دهه بصیرت

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه از نهم تا ۱۹ دی ماه به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است، گفت: از ششم دی ماه پیکر ۲۲ شهید دفاع مقدس از کاشان وارد استان و به مدت ۱۰ روز در شهرهای مختلف تشییع می‌شوند.

مسعود مهدویان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برنامه‌های دهه بصیرت اظهار کرد: با توجه به مناسبت‌های موجود در این ماه که شامل سالروز بصیرت، میثاق امت و ولایت، دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج محسن سلیمانی، سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز قیام مردمی قم و شهادت سردار حاج احمد کاظمی کارگروهی در استانداری با محوریت اداره کل امور اجتماعی استانداری اصفهان تشکیل و از نهم تا ۱۹ دی ماه به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شد.

وی از پیش‌بینی برنامه‌های گوناگون برای اجرا در این دهه خبر داد و افزود: مهم‌ترین برنامه به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در روز ۱۳ دی ماه برگزار می‌شود، همچنین از ششم دی ماه، استان ما میزبان ۲۲ شهید دفاع مقدس است که از کاشان وارد استان شده و در شهرهای مختلف، تشییع می‌شوند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تشییع شهدای دفاع مقدس را اتفاق مبارکی برای شهر و استان دانست و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های دهه بصیرت، توزیع کمک‌های مومنانه است که بیش از ۶۳ هزار بسته معیشتی در قالب این طرح برای افراد محروم و دارای مشکلات معیشتی پیش‌بینی شده که توسط همکاران ما در آستان قدس رضوی و بسیج تأمین توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های مختلف برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: در کنار برنامه‌هایی که در فرمانداری‌ها و شهرستان‌های مختلف اجرا می‌شود، به مناسبت این ایام در ۱۶ دی ماه مراسمی در سراسر شهرستان‌های استان با حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد و هیئت‌های مذهبی و اصناف، برگزار می‌شود.

محورهای اصلی برنامه دهه بصیرت در اصفهان

مهدویان‌فر توزیع کمک‌های مومنانه، تشییع شهدا و اجرای جشنواره مجازی را از محورهای اصلی برنامه‌های دهه بصیرت در اصفهان معرفی کرد و گفت: سومین اقدام که از سوی سپاه استان اصفهان برنامه‌ریزی شده و قرار است با همکاری تشکل‌های مردمی و هنرمندان اجرا شود، برنامه مجازی یا جشنواره مجازی است.

وی توضیح داد: این برنامه که با عنوان قهرمان من و با این هشتگ در فضای مجازی اجرا می‌شود به شکل پوستر، تیزر و کلیپ‌های کوتاه است که درباره زندگی و شهادت حاج قاسم سلیمانی و خدمات این شهید تهیه شده و در فضای مجازی به نمایش درمی‌آید.

مهدویان‌فر این رزمایش سایبری را گامی برای آغاز فعالیت‌های مجازی در دهه بصیرت دانست و اظهار کرد: همه این برنامه‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف استانی و در استان اصفهان و شهرستان‌های مختلف اجرا خواهد شد، پیش‌بینی ۶۳ هزار بسته معیشتی برای طرح کمک‌های مومنانه نیز با توجه به این موضوع بود که شهید سلیمانی در هنگام شهادتش ۶۳ سال داشت.

وی درباره تفاوت برنامه‌های امسال با سال گذشته گفت: همزمانی این روزها با شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین تشییع ۲۲ شهید دفاع مقدس، برنامه‌ای نیست که تنها در مرکز استان اجرا شود بنابراین می‌توان گفت تقارن این دهه با ایام فاطمیه و تشییع شهدا و کمک‌های مومنانه و اینکه در کل استان و همه شهرستان‌ها این برنامه‌ها به شکل فراگیر اجرا می‌شود چهار امتیازی است که در برنامه‌های دهه بصیرت امسال در نظر گرفته شده‌اند.

کد خبر 544556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.