سه سنت جالب اما ناشناخته کریسمسی در شهرهای جهان

شاید شنیدن این جمله جالب باشد که شخصیتی به نام بابانوئل هیچ جایگاهی در آیین کریسمس مردم چک ندارد؛ در سایر نقاط مختلف دنیا نیز رسوم جالبی در روزهای سال نو برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به جرأت می‌توان ادعا کرد اولین چیزی که با شنیدن نام کریسمس در ذهن همگان مجسم می‌شود بابانوئل‌هایی است که هدایایی در دست در کوچه وخیابان‌ها پرسه می‌زنند تا کودکان را برای انجام اعمال نیک تشویق کنند با این حال، مردم جمهوری چک در آئین خود جایگاهی برای این شخصیت بزرگ قائل نیستند. علاوه بر این، مردم اغلب نقاط دنیا در صبح روز بیست و پنجم ماه دسامبر به باز کردن هدایای خود می‌پردازند که از طرف سایرین دریافت کرده‌اند و بوقلمون را به عنوان اولین شام سال نو صرف می‌کنند، حال آنکه این سنت نیز در بعضی از شهرهای جهان مرسوم نیست. این آئین در اغلب نقاط دنیا یکسان است با این حال، مردم هر شهر یا کشور کریسمس را متفاوت با سایر ساکنان کره خاکی جشن می‌گیرند. اگرچه سنت‌هایی که میان آنان برگزار می‌شود برای خودشان بسیار عادی است با این حال، ساکنان سایر نقاط دنیا این رسوم را بسیار عجیب و غریب تصور می‌کنند. در ادامه به معرفی آئینی کریسمسی در سه کشور مختلف دنیا پرداخته می‌شود که از نظر سایر مردم جهان نامعمول تصور می‌شود.

سه سنت جالب اما ناشناخته کریسمسی در شهرهای جهان

نبود بابانوئل در جشن‌های سال نو مردم جمهوری چک

اگرچه اغلب رسوم آئین کریسمس مردم جمهوری چک با سایر مردم جهان مشابه است با این حال، بابانوئل هیچ جایگاهی در جشن‌های آن‌ها ندارد. البته ساکنان این کشور به جای بابانوئل در روز سال نو منتظر شخصیت‌های دیگری به نام کرایست‌کیند یا مسیح کوچک می‌مانند تا هدایای خود را از آن‌ها تحویل بگیرند. کرایست‌کیندها متفاوت با بابانوئل‌ها در سایر نقاط دنیا به طور پنهانی و در هنگام خواب به خانه‌ها وارد نمی‌شوند بلکه در زمان صرف شام روز سال نو، هدایای خود را به کودکان تحویل می‌دهند. البته شخصیت‌های مقدس جمهوری چک پیش از ورود خود به خانه‌های مردم زنگ‌هایی را به صدا در می‌آورند تا از طریق آن، حضور خود را اعلام کنند.

اگرچه مردم جمهوری چک هیچ اعتقادی به وجود بابانوئل ندارند با این حال، نیکلاس قدیس را به عنوان منشأ اصلی شخصیت کریسمسی در ایام سال نو تکریم می‌کنند. در واقع، طی هفته اول دسامبر، شخصیت‌هایی واقعی در لباس‌هایی شبیه به نیکلاس قدیس به ملاقات کودکان می‌روند و پس از بررسی اعمال نیک و بد آن‌ها، هدیه‌هایی کوچک را در اختیارشان قرار می‌دهند.

سه سنت جالب اما ناشناخته کریسمسی در شهرهای جهان

کرامپوس، شخصیتی مخوف برای مجازات کودکان با اعمال ناپسند

اگرچه در اغلب نقاطی دنیا، کودکان بی‌صبرانه منتظر رسیدن روزهای سال نو هستند تا هدایایی از بابانوئل دریافت کنند با این حال، کودکان بعضی از شهرهای جهان نظیر ایالت باواری در آلمان و رشته‌کوه‌های آلپ شرقی در اتریش از رسیدن این روزها احساس وحشت می‌کنند چرا که شخصیت‌هایی انسانی اما با پوشش‌هایی بسیار ترسناک در کوچه پس کوچه‌ها قدم می‌زنند تا کودکانی با اعمال ناشایست را به سزای کارهای بد خود برسانند. کرامپوس‌ها اغلب به شکل شخصیت‌هایی شاخدار، نیمه بز و نیمه دیو دیده می‌شود که در تضاد کامل با ظاهر مهربان بابانوئل‌ها هستند و اعمالی کاملاً متفاوت با آن‌ها نیز انجام می‌دهند.

سه سنت جالب اما ناشناخته کریسمسی در شهرهای جهان

البته در این مناطق نیز مشابه با جمهوری چک، شخصیت‌هایی به نام نیکلاس قدیس در محله‌ها به دنبال کودکانی می‌گردند که در طول سال بیشترین اعمال درست را انجام داده‌اند تا به آن‌ها هدایایی کوچک بدهند.

اگرچه شرح دقیقی از پیدایش کرامپوس‌ها در آلمان و اتریش وجود ندارد با این حال، بسیاری از مردم و مورخان باور دارند که حضور این شخصیت‌ها به قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد.

شوخی‌های بامزه توسط مردم اسپانیا

مردم در بسیاری از کشورهای اروپایی روز اول آوریل را با آئین دروغ آوریل گرامی می‌دارند. در این روز، افراد به گفتن دروغ‌هایی می‌پردازند که در نتیجه آن کسی که قبل از رسیدن شب دروغ را فاش یا فردی که آن را باور کند به عنوان احمق آوریلی در میان مردم شناخته می‌شود. مردم اسپانیا در روز بیست و هشتم دسامبر نیز مراسمی شبیه به دروغ روز آوریل برگزار می‌کنند به این صورت که با لباس‌هایی سنتی بر تن به گول زدن دوستان و عزیزان خود مشغول می‌شوند.

اگرچه این سنت ریشه مذهبی دارد و منشأ آن به رویدادی از کتاب مقدس باز می‌گردد با این حال، گذر زمان نحوه برگزاری آن را تحت تأثیر قرار داده و به شکل امروزه در آورده است که در آن به عنوان مثال، مردم برای گول زدن یکدیگر جای شکر را با نمک در غذاهای خود عوض می‌کنند. اعمال بامزه‌ای که در دوران کریسمس توسط مردم اسپانیا برگزار می‌شود به inocentadas شهرت دارد و بخشی ضروری از سنت‌های سال نو به حساب می‌آید.

سه سنت جالب اما ناشناخته کریسمسی در شهرهای جهان

کد خبر 544506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.