لزوم هم‌افزایی در تصمیم‌گیری‌ها/تسریع خدمت‌رسانی به شهروندان با همگرایی مسئولان

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی همه مسئولان استانی و شهری، زمینه تسریع در خدمات‌رسانی به شهروندان را فراهم آوریم، گفت: در حال حاضر اصفهان با چالش‌های جدی در بخش‌های مختلف مواجه است که هم‌اندیشی برای یافتن راهکار مناسب می‌تواند راهگشای مشکلات باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید امیر سامع امروز _یکشنبه پنجم دی‌ماه_ در نطق میان دستور بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت سالگرد عملیات کربلای چهار و یاد و خاطره دلاورمردی‌های رزمندگان این عملیات، اظهار کرد: هرچند این عملیات با محدودیت‌هایی همراه بود اما سبب رقم خوردن اتفاقات خوبی در ادامه جنگ تحمیلی شد.

وی با گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله، تصریح کرد: همیشه باید آماده باشیم تا اگر بحران‌هایی از این دست رخ داد کمترین صدمات جانی و مالی متوجه شهر باشد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی همه مسئولان استانی و شهری، زمینه تسریع در خدمات‌رسانی به شهروندان را فراهم آوریم، ادامه داد: در حال حاضر اصفهان و پیرامون آن با چالش‌های جدی در بخش‌های مختلف مواجه است که هم‌اندیشی در تعیین مسأله و یافتن راهکار مناسب می‌تواند برای رفع مشکلات شهر راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه از جمله چالش‌های مهم، ساخت و سازهای نامتعارف و غیرایمن پیرامون شهر است، گفت: این ساخت و سازها چهره نازیبایی را در ورودی اصفهان ایجاد کرده است به طوری که ورودی شهر در آینده جایی برای تنفس نخواهد داشت.

سامع با ارائه پیشنهادی در حوزه حمل و نقل، افزود: برای اتصال حمل و نقل پیراشهری با حمل و نقل داخل شهر، پایانه‌های شهری باید ایجاد شود تا امکانات حمل و نقل بین شهری و استانی با سیستم‌های حمل و نقل داخل شهر یکپارچه شوند و خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت‌های لازم برای مقابله با بحران و توجه به پدافند غیرعامل، شناسایی پتانسیل‌های خطر در شهر و پیرامون آن و اقدامات لازم برای مقابله با آن، بررسی سیستم‌های هوشمند پیش‌بینی خطر، آموزش لازم به شهروندان، اماکن اضطراری برای مقابله با بحران از جمله ظرفیت دانشگاه‌ها و ادارات در زمان وقوع بحران‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان از جمله انرژی خورشیدی، بادی و پسماند می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای پیشرفت فراهم آورد.

سامع با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ برای جذب گردشگر، با رویکرد فرهنگ، سلامت و محیط زیست باید مدنظر قرار گیرد، گفت: با ایجاد بوستان‌های موضوعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی و حرفه‌ای می‌توان اتفاقات خوبی را برای شهر رقم زد.

وی گفت: ترویج کشاورزی مبتنی بر دانش روز با هدف کاهش مصرف آب و انرژی و مقابله با چالش‌های موجود از جمله آلودگی هوا با استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان و با کمک برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت امکان‌پذیر است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر همه افراد در هر مجموعه‌ای که فعالیت می‌کنند اقدامات هرچقدر کوچک اما پیوسته انجام دهند در حل مشکلات شهر می‌توانیم موفق شویم.

وی با اشاره به لزوم هم افزایی در تصمیم‌گیری‌ها گفت: ایجاد زمینه تعامل در گروه‌های مشترک داخل استان و فراهم کردن زمینه گفت‌وگو با استان‌های مجاور می‌تواند زمینه زنده شدن زاینده‌رود را فراهم کند.

سامع تاکید کرد: ظرفیت‌های بیکرانی درون استان وجود دارد که اگر برنامه‌ای برای تبیین مساله و ارائه راهکارهای حل موضوع داشته باشیم، زمینه خدمت‌رسانی به مردم را می‌توانیم هر روز بیشتر از روز قبل فراهم کنیم.

کد خبر 544495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.