تاییدیه سازمان استاندارد برای ورود سورتمه به شهربازی گرگان صادر شد

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری گرگان گفت که با صدور تاییدیه سازمان استاندارد، سورتمه شهربازی گرگان از کشور مقصد بارگیری و قبل از پایان سال با ترخیص از گمرک کشور وارد این شهر می‌شود.

به گزارش ایمنا، مرتضی فاضلی‌عارف اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل تأخیر در بارگیری و ارسال این سورتمه، روند طولانی اخذ تاییدیه نماینده شرکت استاندارد ایران در کشور چین بود که در روزهای گذشته این مشکل برطرف شد.

وی ارزش قیمت خرید تجهیزات سورتمه را ۲۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده و بقیه به صورت نقد و تهاتر با املاک شهرداری تأمین خواهد شد.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: تضمین‌های لازم برای اجرای مطلوب این طرح پیش‌بینی شده و بخشی از هزینه خرید سورتمه یک ماه پس از نصب و بهره‌برداری در صورت رضایت از کارکرد به فروشنده پرداخت خواهد شد.

فاضلی‌عارف تصریح کرد: بر اساس طرح اولیه قرار بود طرح سورتمه در مسیر ۷۷۵ متری اجرا شود اما با توجه به الحاق سه هکتار زمین جدید به عرصه شهربازی گرگان طول این مسیر به حدود ۹۲۰ متر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در سورتمه گرگان، مسافران ارتفاع بین ۱۴ تا ۱۶ متر را تجربه خواهند و از دیگر ویژگی‌های این سورتمه، پیش بینی ردیف رفت و برگشت است در حالی که در دیگر نمونه‌های مشابه داخلی مسافران از مسیر سرازیری سورتمه‌ها استفاده می‌کنند.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری گرگان ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به روند نهایی شدن پروژه سورتمه، مراحل ساخت پایه‌ها و فونداسیون این پروژه با استفاده از توان پیمانکاران داخلی آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم این طرح در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.

فاضلی‌عارف در خصوص آخرین وضعیت شهربازی گرگان گفت: این طرح به پیشرفت ۳۲ درصدی رسیده و در صورت تأمین نقدینگی تا مهرماه سال آینده فاز نخست آن شامل دیوارکشی و کف‌سازی به پایان خواهد رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 544489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.