نظارت شورا بر شهرداری از پشت میز عملی نمی‌شود

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نظارت شورا بر مجموعه بزرگ شهرداری ۱۲ هزار میلیاردی از پشت میز شدنی نیست، گفت: از مدیریت شهری در خواست می‌کنیم با تلاش شبانه روزی به میدان تحول قدم بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه پنجم دی‌ماه_ در نطق خود در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی بن مریم به حق جویان جهان و همشهریان مسیحی اظهار کرد: سال‌هاست همزیستی مسالمت آمیزی با آنها داریم.

وی با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با امامت که باز هم اصفهان با حضور یکپارچه همه اقشار مردم پیشتاز بصیرت افزایی و همدلی در کشور شدند، افزود: در ایام دومین سالگرد شهید سرافراز سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم که شاید بهترین گرامیداشت برای این قهرمان بین المللی عمل به مکتب او است.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در طول بیش از ۴۰ سال خدمت صادقانه و مجاهدانه حاج قاسم حتی یک قاب و یک تصویر پشت میز نشین از او مخابره نشد، تصریح کرد: سردار دل‌ها سردار میدان بود و از شرق و غرب ایران و از سوریه تا عراق برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کمک رسانی در سیل و زلزله و مبارزه با داعش و القاعده وسط معرکه حضور داشت.

وی با بیان اینکه نظارت شورا بر مجموعه بزرگ شهرداری ۱۲ هزار میلیاردی از پشت میز شدنی نیست، گفت: از مدیریت شهری در خواست می‌کنیم با تلاش شبانه روزی به میدان تحول قدم بگذارند و بدانیم با تکرار رویه‌های کاغذبازی گذشته و بدون تحرک، تحولی در شهر رقم نخواهد خورد.

صالحی با بیان اینکه در روزهای اخیر نگرانی دوباره‌ای خاطر همه ما را آزرده کرد و آن شائبه مازوت‌سوزی مجدد در اصفهان است، گفت: از مدیران استانی و دستگاه‌های متولی انتظار داریم که هوای اصفهان و مردم را داشته باشند؛ مقایسه اصفهان با دیگر کلانشهرها به واسطه تفاوت اقلیمی و میزان بارش‌ها قیاس مع‌الفارق است و باید نسبت به شرایط اضطرار آن توجه ویژه داشت.

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیران استانی و شهری به ویژه همدلی صورت گرفته در شب یلدا برای سرکشی به آسیب دیدگان اجتماعی و نیز تلاشگران خدمت‌رسانی در نیمه شب، اظهار امیدواری کرد: در میدان عمل نیز این همگرایی را شاهد باشیم و دیگر برای چند اصلاح نگارشی مصوباتی که قرار است گره از مشکلات مردم باز کند، درگیر بروکراسی ادارات شهرستانی نباشیم.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به روز ملی ایمنی و با عنایت به حوادث اخیر کلانشهرهای تهران، تبریز و اهواز تاکید داریم که حوزه‌های درگیر به صورت جدی پیش بینی‌های لازم در برابر بحران‌های مشابه یا پیش‌بینی نشده را داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به گذشت بیش از سه ماه از تحولات در شهرداری باید همه سطوح خود را ملزم به ارائه گزارش به شورا و مردم بدانند؛ نباید گزارش دهی به سطوحی خاص و یا بخش‌های ویژه‌ای محدود شود و در برخی حیات خلوت‌ها اتفاق‌های ناهمسو با راهبردهای شورا رقم بخورد.

صالحی گفت: تاکید داریم که با توجه به امضای اوراق تغییر و تحول، گزارش رسمی وضعیت تحویل شده شهرداری در حوزه بدهی، پروژه‌های ناتمام افتتاح شده، عملکرد عمرانی و جذب نیروی انسانی به مردم ارائه شود، همچنین با توجه به در پیش بودن جشن ملی دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی لازم است شرایط برای برگزاری مناسب و گرامیداشت این ایام پرنشاط و با مشارکت مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به فروکش موج اخیر کرونا احتمالاً نوروز متفاوتی را بعد از دو سال خواهیم داشت، از این رو باید اقدامات لازم برای زیباسازی شهر در ایام نوروز فراهم شود و از طرفی هم ستاد تسهیلات نوروزی برای پذیرایی در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی از مسافران نوروزی و مهیا کردن زیرساخت‌های لازم اهتمام داشته باشند.

کد خبر 544462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.