مبلغ دستمزد بازیکنان بارسا افشا شد + عکس

مبالغ سرسام‌آور دستمزدی که بارسلونا به بازیکنان کم کار خود پرداخت می‌کند، یکی از دلایل اصلی حرکت آن‌ها به سمت ورشکستگی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، لیستی از پردرآمدترین بازیکنان بارسلونا و میزان پرداختی‌های این باشگاه اسپانیایی منتشر شده که نشان می‌دهد دلیل اصلی مشکلات مالی این روزهای کاتالان‌ها چیست.

پس از انتصاب لاپورتا به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه بارسلونا، بسیاری از هواداران امیدوار بودند که روزهای بارتومئو سر آمده باشد و بالاخره بتوانند یک نفس راحت بکشند. بارتومئو اگرچه در دوران مدیریت خود افتخارات نسبتاً خوبی نیز کسب کرد اما سبک مدیریتش باعث انتقادات و حواشی بسیاری شد. پس از مدتی حضور لاپورتا در بارسا، این مدیرعامل محبوب آب پاکی را روی دست هواداران آبی و اناری ریخت و به آن‌ها از مشکلات بزرگ مالی بارسا گفت. در واقع حجم بدهی‌های کاتالان‌ها تا آنجا زیاد است که اگر به موقع جلوی آن گرفته نشود، این باشگاه ورشکسته خواهد شد.

بارتومئو در دوران مدیریت خود قراردادهای مختلف و زیادی امضا کرد و بازیکنانی با اسم‌های بزرگ را برای بارسا به خدمت گرفت. اگرچه این کار او تحسین برانگیز است، اما با نگاهی به رقم‌های پرداختی بارتومئو می‌توان متوجه شد که او تا چه حد حاضر بوده همه چیز را فدای جذب یک بازیکن کند.

لیست منتشر شده از حقوق و دستمزد پرداختی باشگاه بارسلونا به بازیکنانش نشان می‌دهد که تبعات تصمیمات ریسکی و بزرگ بارتومئو نه فقط گریبان خودش، بلکه بارسا و مدیران بعدی‌اش را نیز می‌گیرد. جالب‌تر این است که آن دسته از بازیکنانی که بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند، همان بازیکنانی هستند که در لیست فروش بارسا قرار دارند و در برنامه‌های ژاوی هیچ نقشی ندارند.

مبلغ دستمزد بازیکنان بارسا افشا شد + عکس

کوتینیو، دمبله و اومتیتی سه بازیکن اول لیست پرداختی‌های بارسلونا هستند که به ترتیب سالانه ۲۲، ۱۷ و ۱۵ میلیون یورو از بارسلونا دریافت می‌کنند. با نگاهی به تعداد بازی‌های انجام شده توسط کوتینیو در این تیم و اثر گذاری این هافبک برزیلی می‌توان متوجه شد که دلیل این روزهای سخت بارسا چیست. اومتیتی نیز دیگر بازیکنی است که به دلیل مصدومیت مدت‌هاست در ترکیب تیم حضور ندارد اما دستمزد نجومی دریافت می‌کند.

همچنین جرارد پی که، کاپیتان دوم بارسلونا نیز در زمان تمدید قرارداد خود کاهش چشمگیر دستمزد را پذیرفت و تنها برای مقایسه دستمزد قبلی او با دستمزد فعلی‌اش، می‌توانید به مبلغ دریافتی بازیکنان با سابقه دیگری مثل بوسکتس و آلبا نگاهی بیاندازید.

بدون شک باشگاه بارسلونا در تلاش است تا در ابتدا بازیکنانی همچون کوتینیو و اومتیتی را به فروش برساند. این بازیکنان نه تنها در ترکیب تیم جایی ندارند، بلکه دریافتی بسیار سنگینی نیز از باشگاه دارند و حذف چنین دستمزدهایی می‌تواند کمک شایانی به بارسلونا کند. از سوی دیگر در جریان تمدید قرارداد با دیگر ستاره‌ها نظیر دمبله و تراشتگن، می‌توان انتظار داشت که بارسلونا کاهش چشمگیری در دستمزدهای آن‌ها لحاظ کند.

کد خبر 544432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.