اصفهان ایستگاه دوم دیپلماسی کشور/ محور توسعه استان گردشگری و صنایع هایتک باشد

استاندار اصفهان با بیان اینکه این شهر ایستگاه دوم دیپلماسی کشور است، گفت: محور توسعه استان بر مبنای گردشگری و حرکت به سمت صنایع هایتک تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه پنجم دی‌ماه_ در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر فصل مشترک تعلقات خاطر به نظام و انقلاب به وجود آمده و در مجموعه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تیمی حاضر شده که دغدغه مسائل مردم و رفع نارسایی‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم از فضای همدلی ایجاد شده استفاده کنیم و اقدامات ویژه‌ای را به نفع مردم انجام دهیم، افزود: در حال حاضر امید مردم خدشه‌دار شده که باید با وحدت مدیران و مسئولان به جایگاه خود بازگردد.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت ایجاد و تقویت نگاه عدالت محور در فرایند خدمت‌رسانی‌ها، تصریح کرد: باید به موضوع حاشیه‌نشینی توجه ویژه کرد تا مشخص شود که چه تدابیری لازم است که این مشکل در همه ابعاد رفع شود.

وی ادامه داد: در شهر و استانی زندگی می‌کنیم که تنش آبی شدید دارد، لذا نگاه به روند حرکت و پیشرفت شهر باید مبتنی بر این شناخت باشد.

مرتضوی با بیان اینکه محور توسعه استان اصفهان بر مبنای گردشگری و حرکت به سمت صنایع هایتک تعریف شده است، گفت: شهرداری می‌تواند به عنوان پیشران، دستگاه‌ها را به این سمت و سو هدایت کند همچنین دعوت از بعضی سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در مناطق مؤثر و مطالعه شده باید در محور برنامه‌های شهرداری و شورای شهر قرار گیرد تا حداقل، بخش هتلینگ توسعه یابد.

وی با بیان اینکه اصفهان ایستگاه دوم دیپلماسی کشور است و هر مقامی به ایران سفر می‌کند علاقه‌مند به دیدن این شهر است، تصریح کرد: نگاه به راهبرد توسعه شهری و صنایع هایتک باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ بناهای تاریخی، گفت: اصفهان حدود ۱۶۰۰ ابنیه میراثی دارد که برای حفظ آنها باید به میراث فرهنگی واگذار شود که با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؛ از این رو راهکار مناسب استفاده از توانمندی و ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی است.

وی گفت: یکی از وظایف مجموعه مدیریت شهری این است که از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند، زیرا این هویت متعلق به مردم است.

مرتضوی اظهار کرد: اصفهان از ۹ تا ۱۹ دی‌ماه که ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سالروز قیام مردم قم است، میزبان تعدادی از شهدا خواهد بود؛ مدیریت شهری از بضاعت خود در این ایام استفاده کند تا میزبانی خوبی در شهر داشته باشیم و با اقدامات مناسب تعلقات مردم را به این مؤلفه‌های دینی افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: اگر اصفهان را شهر شهیدان می‌نامیم، باید در پاسداشت این ایام و میزبانی از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس، ظهور و بروز داشته باشد.

کد خبر 544420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.