راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت کوهپایه/خدمات اورژانس ۱۱۵ کوهپایه نیازمند تکمیل است

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: خدمات اورژانس ۱۱۵ در شهرستان کوهپایه وجود ندارد و با بروز هر نوع مورد اورژانسی، بیمار به اصفهان انتقال داده می‌شود، در حال حاضر در این مرکز امکانات احیای بیمار وجود دارد اما خدمات بستری در مرکز خدمات جامع سلامت کوهپایه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید ترک‌زاده در خصوص روند تکمیل مرکز خدمات شبانه‌روزی شهرستان کوهپایه، اظهار کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی کوهپایه با همت خیران ساخته شد و با مساعدت‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشته به اتمام رسیده است. مقداری از تجهیزات این مرکز با تأمین اعتبار خریداری شده است و با تأمین اعتبار بعدی مابقی تجهیزات نیز خریداری خواهد شد.

فعالیت سه مرکز شبانه‌روزی خدمات جامع سلامت در کوهپایه

وی اضافه کرد: به علت وجود نواقص فنی که قرار بر این بوده است که خیران در جهت اصلاح این نواقص گام بردارند اما هنوز این نواقص باقی مانده است و امکان راه‌اندازی این مرکز را پیدا نکردیم.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تصریح کرد: شهرستان کوهپایه علاوه بر این مرکز جامع خدمات سلامت از سه مرکز شبانه‌روزی تودشک، کوهپایه و سجزی برخوردار است و ارائه خدمات به همشهریان در این سه مرکز انجام می‌گیرد.

ترک‌زاده تاکید کرد:

خدمات اورژانس ۱۱۵ در شهرستان کوهپایه کامل می‌شود

وی در مورد توزیع نیروی انسانی در مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در شهرستان کوهپایه گفت: در مرکز کوهپایه یک پزشک خانواده از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر فعالیت می‌کند و در کنار او مامای خانواده هم حضور دارد، علاوه بر این پزشک، رئیس مرکز و پزشک اورژانس نیز در مرکز جامع خدمات سلامت شبانه‌روزی کوهپایه با تیم پرستاری و مراقبین سلامت خدمات ارائه می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در خصوص پیش‌بینی‌ها برای حل مشکل تجهیزات مرکز جامع خدمات سلامت شبانه‌روزی کوهپایه، گفت: در حال حاضر آمادگی راه‌اندازی این مرکز را داریم، اما نواقص فنی وجود دارد و با خیرین در مورد برطرف کردن این نواقص صحبت کردیم و اگر این نواقص در روزهای آینده برطرف شود تا آخر هفته می‌توانیم مرکز را راه‌اندازی کنیم.

ترک زاده خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌ها قرار بر این است که نیروهایی که در مرکز جامع سلامت قدیمی فعال هستند به مرکز جدید نقل مکان کنند. خدمات اورژانس ۱۱۵ در شهرستان کوهپایه نیست و با بروز هر نوع مورد اورژانسی بیمار به اصفهان انتقال داده می‌شود، در حال حاضر در این مرکز امکانات احیای بیمار وجود دارد اما خدمات بستری در مرکز خدمات جامع سلامت کوهپایه وجود ندارد.

کد خبر 544418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.