هزاران پرواز در سراسر جهان لغو شد

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا امیکرون باعث شد شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان مجبور شوند هزاران پرواز را لغو کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به گونه امیکرون ویروس کرونا در آستانه جشن‌های سال نو، شرکت‌های هواپیمایی در سراسر دنیا بیش از چهار هزار و ۵۰۰ پرواز را لغو کردند؛ برنامه هزاران پرواز دیگر نیز به تأخیر افتاده است. اطلاعات ارائه شده در زمینه پروازهای داخلی و بین المللی نشان می‌دهد که از روز شنبه حداقل دو هزار که ۷۰۰ پرواز از مبدا یا به مقصد یکی از شهرهای ایالات متحده آمریکا بوده است لغو شده‌اند و یک‌هزار و ۵۰۰ پرواز نیز با تأخیر انجام شده است.

آمار ارائه شده حاکی از این است که روز جمعه نیز تقریباً دو هزار و ۴۰۰ پرواز دیگر لغو شده است و ۱۱ هزار پرواز با تأخیر صورت گرفته است. علاوه بر این، بیش از ۶۰۰ پرواز که برای امروز برنامه ریزی شده بود نیز لغو شده‌اند. دلیل بروز این اتفاق این است بسیاری از خلبانان، مهمانداران و دیگر کارکنان فرودگاه‌ها به دلیل قرار گرفتن در محیطی که افراد آلوده به ویروس کرونا حضور داشتند مجبور به قرنطینه شده و محیط کار خود را به صورت موقت ترک کنند.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی و کانادایی مجبور شدند تقریباً ۱۰ درصد برنامه‌های خود را لغو کنند، شرکت‌های هواپیمایی چینی نیز اعلام کردند که با توجه به این شرایط آسیب جدی دیده‌اند. لغو این پروازها اختلال بزرگی در تعطیلات کریسمس و سال نو مسافران ایجاد کرده است.

کد خبر 544410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.